Zborul China Eastern Airlines decolează de pe Aeroportul Internațional Pudong din Shanghai (PVG) și are o durată estimată de aproximativ 25,5 ore până la Aeroportul Internațional Ministro Pistarini (EZE) din Buenos Aires, în timp ce cursa de întoarcere este programată să dureze 29 de ore, potrivit companiei aeriene, potrivit CNN.
Totuși, există o mențiune importantă: ambele curse includ o escală de două ore în Auckland, Noua Zeelandă, unde pasagerii pot coborî pentru o pauză. Astfel, zborul este „direct”, dar nu și non-stop, precizează CNN.
De-a lungul timpului, mai multe companii aeriene au încercat să revendice titlul de „cel mai lung zbor”, însă majoritatea experților consideră că Singapore Airlines deține acest record cu ruta non-stop dintre Singapore Changi și New York JFK, ce parcurge 15.349 km în peste 18 ore – un test de anduranță experimentat de jurnalistul CNN Richard Quest în 2018.
China Eastern Airlines subliniază însă că noua rută va fi „prima conexiune comercială din lume între două orașe antipodale”, aflate la capete opuse ale globului.
Compania aeriană a ales o rută de zbor atipică spre sud, traversând unele dintre cele mai izolate ape ale planetei și trecând aproape de Antarctica – o decizie care, potrivit China Eastern, ar scurta cu cel puțin patru ore durata totală a călătoriei.
Zborul va fi operat cu un Boeing 777-300ER cu fuselaj larg, de două ori pe săptămână, începând cu 4 decembrie, conform companiei aeriene de stat.
„Ruta Shanghai Pudong-Auckland-Buenos Aires este considerată o măsură importantă pentru construirea unui nou canal „Air Silk Road” între Asia-Pacific și America de Sud”, a precizat compania.
Conform platformei de rezervări Skyscanner, cel mai rapid traseu actual între Shanghai și Buenos Aires, oferit de Air France și Lufthansa, durează aproximativ 31 de ore, cu escală la Paris sau Amsterdam.
Pentru zborurile de întoarcere, diferențele sunt mai mici, alte companii aeriene propunând opțiuni cu durate între puțin peste 28 de ore și 33 de ore.
China Eastern se confruntă cu o competiție puternică pentru titlul de „cel mai lung zbor din lume”, deși pentru majoritatea pasagerilor criteriul decisiv rămâne reducerea timpului petrecut în aer.
Între timp, compania australiană Qantas dezvoltă „Project Sunrise”, un program ce urmărește proiectarea unor aeronave mai confortabile pentru zborurile ultra-lungi, cu obiectivul ambițios de a realiza curse non-stop între Sydney și Londra, orașe despărțite de aproape 10.000 de mile.
Citește și: Un avion s-a întors din zbor fără bot, după o coliziune cu un vultur pe ruta Madrid-Paris