Știri externe

Producători americani introduc preţuri minime de comercializare la produsele lor pentru a menţine profiturile şi a limita iniţiativele de reduceri de preţuri

20 Nov, 20:20 • Gabriela Andreescu
Tot mai mulţi producători americani încep să introducă preţuri minime de comercializare la produsele lor, pentru a menţine profiturile şi a limita iniţiativele de reduceri de preţuri, într-un moment în care retaileri precum Walmart Inc şi Amazon.com Inc încearcă să preia o parte din afacerile online ale rivalilor, transmite Reuters.
Producători americani introduc preţuri minime de comercializare la produsele lor pentru a menţine profiturile şi a limita iniţiativele de reduceri de preţuri

Rezultatul este că în SUA cumpărătorii beneficiază de mai puţine reduceri de preț la achiziţiile de zi cu zi, într-un moment în care inflaţia este de aproape 8% şi retailerii încearcă să scape de stocuri în exces în valoare de sute de miliarde de dolari.

Prețuri minime de comercializare la produse proprii

Timp de mai mulţi ani producătorii au stabilit un preţ minim de comercializare pe care retailerii îl puteau promova pentru articole costisitoare precum televizoarele. În acest fel, doreau să îi oprească pe cumpărătorii care căutau în magazin un articol doar pentru a-l cumpăra, mai ieftin, de la un alt retailer care îl promova la un preţ mai mic, informează Agerpres

Acum, când cumpărătorii continuă să cumpere din ce în ce mai multe produse online, companii precum Colgate-Palmolive Co au început să utilizeze aşa-numitul preţ minim promovat pentru o serie de produse mai ieftine, precum pasta de dinţi Optic White Pro Series vândută pe Amazon, a declarat o sursă din apropierea acestui dosar.

Pasta de dinţi Pro Series, care acum este promovată pentru 9,96 dolari pe Amazon, este un produs cu marjă mare pentru care Colgate vrea să îşi protejeze profiturile în contextul creşterii costurilor. În consecinţă, consumatorii au dificultăţi în a găsi un preţ mai mic în altă parte.

Producători americani introduc preţuri minime de comercializare la produsele lor pentru a menţine profiturile
Producători americani introduc preţuri minime de comercializare la produsele lor pentru a menţine profiturile

Producătorul de jucării Hasbro Inc cere retailerilor să menţină orice preţuri promovate peste intervalul sugerat, care variază între 6,99 dolari şi 33,99 dolari, pentru Monopoly, Twister, Chutes & Ladders şi alte 21 de jocuri şi jucării, exceptând perioada sezonului sărbătorilor de Crăciun, potrivit unui document intern consultat de Reuters.

Achiziţiile online de articole de consum, cumulate cu competiţia acerbă dintre Amazon şi Walmart, au determinat o gamă variată de producători să introducă praguri de preţ pentru produsele ieftine, susţin consultanţii.

De exemplu, Mr. Tortilla, care produce tortillas vândute online de Walmart şi Amazon, a decis să introducă un preţ minim de comercializare pe măsură ce şi-a extins vânzările, cu intenţia de a menţine preţurile la acelaşi nivel pentru toţi comercianţii online, a declarat directorul de operaţiuni Ron Alcazar.

„Vedem cum sunt introduse aceste praguri la categorii de produse care nu le-au avut niciodată precum alimentele şi băuturile”, spune Jack Gale, director la PriceSpider.

Chiar dacă sunt legale în SUA, aceste politici sunt ilegale în multe ţări, inclusiv în majoritatea ţărilor din Europa. De asemenea, acordurile care dictează preţul de comercializare între producător şi retailer nu sunt legale în unele state americane, precum California şi Maryland.

Citește și: Un raport al Eurobarometru arată cum folosesc românii antibiotice pentru aproape orice problemă: 21% dintre români au administrat antibiotice în ultimul an, cel mai des pentru răceală!

Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult