Ryanair le va oferi angajaților care găsesc bagaje de mână neconforme bonusuri în valoare de 2,5 euro. Totodată, pasagerii ale căror trolere depășesc dimensiunile maxime pentru cabină vor fi taxați cu până la 90 de euro, iar bagajul va fi trimis la cală, potrivit The Guardian.
Amenda i-a surprins pe unii călători, mai ales după ce a ieșit la iveală faptul că personalul de la poarta de îmbarcare a primit bonusuri financiare pentru a depista bagajele care depășesc dimensiunile admise. Însă, Michael O’Leary, director executiv al Ryanair, a declarat că sumele vor fi majorate pentru a obliga călătorii să aibă bagaje cu dimensiunea corectă.
„Vom crește bonusul de la 1,50 euro la 2,50 euro, probabil de la începutul orarului de iarnă, în noiembrie anul acesta”, a spus el. „Și nu îmi cer absolut nicio scuză pentru asta.”, a mai adăugat directorul executiv al Ryanair.
Michael O’Leary a mai spus că plafonul lunar al bonusurilor, în prezent în valoare de 80 de euro, va fi eliminat, pentru a încuraja personalul să oprească cât mai multe bagaje neconforme.
„Trebuie să îi încurajăm. Vreau ca personalul nostru de la sol să prindă oamenii care păcălesc sistemul.”
Toți călătorii au dreptul de a aduce gratuit un bagaj mic, care încape sub scaun, cu dimensiuni maxime de 40x30x20 cm. Un al doilea bagaj de cabină, de obicei un troler mic, de până la 55x40x20 cm, poate fi adus la bord contra cost, în general la cost mai redus comparativ cu prețul pentru un bagaj la cală.
Potrivit directorului Ryanair, îngrijorările clienților privind taxele pentru abateri minore nu sunt justificate.
„Încă sunt uimit de numărul de oameni cu rucsacuri care cred că vor trece de nenorocita poartă și că nu vom observa rucsacul. Vom observa. Și veți plăti pentru rucsac. Nu veți urca la bord dacă nu încape”, a mai spus acesta.
Directorul executiv al Ryanair a mai declarat că numărul pasagerilor care achită taxe a scăzut, din ce în ce mai mulți venind cu bagaje conforme.
„Nu încercăm să păcălim oamenii aici. Majoritatea, 99,9% dintre pasagerii noștri, respectă regulile. Procentul celor care plătesc o taxă pentru bagaj la poartă este sub 0,1% din pasagerii noștri, și totuși asta înseamnă 200.000 de pasageri pe an. Așadar, mai avem de lucru ca să scăpăm de ei, dar numărul celor care plătesc această taxă este infim. Ei primesc o atenție disproporționată în presă, dar sincer să fiu, nu ne pasă prea mult.”, a mai adăugat acesta.