Spotify va colabora cu Sony, Universal Music, Warner, Merlin și Believe, pentru a dezvolta produse muzicale cu inteligență artificială. Potrivit Spotify, este important ca industria muzicală să susțină creativitatea, permițând în același timp și inovația.
„Tehnologia ar trebui să servească întotdeauna artiștii, nu invers. Obiectivul nostru la Spotify este să ne asigurăm că inovația sprijină artiștii prin protejarea drepturilor lor, respectarea alegerilor lor creative și crearea de noi modalități pentru ca fanii să descopere și să se bucure de muzica pe care o iubesc.”, a declarat Alex Norström, co-președinte și director de afaceri, Spotify.
Citește și: Spotify lansează sunetul lossless, după patru ani de promisiuni
Într-un comunicat, compania a anunțat că va face investiții semnificative în cercetare și dezvoltare AI, urmărind crearea unor instrumente care respectă drepturile de autor și le oferă artiștilor posibilitatea de a opta pentru utilizarea tehnologiilor generative.
Spotify și partenerii săi vor colabora pentru dezvoltarea produselor pe bază de inteligență artificială prin acorduri directe cu artiști și case de discuri, oferirea posibilității de a opta pentru utilizarea instrumentelor muzicale generative, crearea de noi surse de venit pentru artiști, dar și consolidarea relației dintre artiști și fani.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/spotify-1024x576.jpg)
Reprezentanții companiilor partenere au declarat că această inițiativă are ca scop protejarea drepturilor de autor și a integrității artiștilor.
„Suntem încântați să colaborăm cu Spotify pentru a dezvolta oferte responsabile de inteligență artificială generativă care lărgesc oportunitățile pentru artiști și compozitori, îmbunătățind în același timp experiența muzicală pentru fani. Aceasta este o recunoaștere a faptului că licențierea directă înainte de lansarea de noi produse este singura modalitate adecvată de a le construi și demonstrează cum o piață funcțională este în beneficiul tuturor celor din ecosistem și stimulează inovația. Apreciem și aplaudăm conducerea Spotify în această perioadă critică.”, a spus Rob Stringer, președintele Sony Music Group.
Parteneriatul vine la scurt timp după ce Spotify a introdus noi măsuri de sigurață AI, eliminând mai mult de 75 de milioane de piese „spam”, implementând politici împotriva deepfake-urilor vocale și a conținutului fraudulos.