Este vorba despre un supermarket din orașul Celeabinsk (Rusia), deschis acum mai bine de 50 de ani.
Se numește Traktorozavodski, după numele cartierului în care se află, și a fost deschis în 1974.
Acest supermarket a supraviețuit, ani la rând, concurenței marilor lanțuri occidentale care au ajuns și în Rusia, însă acum e vremea să spună stop. Se închide, astfel că rafturile și frigiderele au fost golite, aprovizionarea cu produse a fost oprită, urmând ca raionul alimentar să fie lichidat până la finalul săptămânii, anunță publicația 74.ru, potrivit libertatea.
Inițial, unii clienți au crezut că ar fi vorba de o renovare, însă adevărul este cu totul altul: magazinul unde fac cumpărături de atâta vreme nu va mai exista.
Localnicii din orașul cu peste un milion de locuitori spun că le va fi greu fără acest supermarket, care vindea marfă de producători locali greu de găsit în alte magazine. Un exemplu – produsele de cofetărie Sitno.
Citește și Piața bursieră, în euforie după alegeri! Incertitudinea guvernului amenință stabilitatea financiară
Despre acest magazin se știe că a fost primul cu autoservire din Celeabinsk. În fosta URSS, era cunoscut ca Supermarketul nr. 13.
Mulți angajați lucrează în supermarket de zeci de ani. Printre aceștia, Nina Ivanovna, angajată în 1984, care spune că închiderea magazinului o afectează profund, ea simțind că pierde astfel o parte importantă din viață. Femeia îți amintește perioada grea a anilor ’90, când, după destrămarea URSS, prețurile creșteau constant, iar aprovizionarea se făcea personal, direct din depozite.
În ciuda popularității de care se bucură în rândul localnicilor, magazinul nu a rezistat expansiunii unor lanțuri precum Pyaterochka sau Magnit. De altfel, în oraș mai funcționează acum doar câteva magazine independente.
În afara concurenței, supermarketul Traktorozavodski ar fi urmat să se confrunte și cu noua reformă fiscală, prin care se va impune TVA pentru companiile cu o cifră de afaceri de peste 60 de milioane de ruble.
Directorul Alexander Kiiko a precizat că majorarea prețurilor, cu scopul de a acoperi noile taxe, ar face magazinul necompetitiv. Prin urmare, s-a decis închiderea unității și închirierea spațiului încă ocupat de aceasta.