FINANTE-BANCI

Efectele TVA-ului la incasare: Contabilii pierd de 3 ori mai mult timp

06 martie 2013, ora 13:13   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Contabili.jpg
Noul sistem de aplicare a TVA la incasare, obligatoriu de la 1 ianuarie 2013 pentru companiile cu cifra de afaceri sub 500.000 euro, complica procedura de inregistrare a facturilor, ducand in medie la o triplare a timpului alocat si punand astfel presiune pe resursele dedicate acestei activitati.

Impactul noii proceduri reglementate s-a facut deja simtit la intocmirea primelor deconturi de TVA din 2013, pentru contribuabilii cu perioada fiscala luna calendaristica. Acestea au avut termenul limita de depunere ziua de 25 februarie, pentru operatiunile aferente lunii ianuarie 2013.

"Contribuabilii care au depus deconturile de TVA pe luna ianuarie pot sa cuantifice acum primele efecte ale noilor reglementari", a declarat Rene Schoeb, Partener la compania de consultanta fiscala Adevaris.

"Procesul de verificare si tinere a evidentei documentelor s-a complicat, este nevoie de mai multe operatiuni de contabilitate, iar pentru urmatoarele perioade fiscale este de asteptat ca numarul lor sa mai creasca. Companiile se vad nevoite sa-si adapteze sistemele interne de facturare si raportare din mers, intr-o perioada scurta, fara a putea sa prevada si sa integreze din timp efectele acestor schimbari", a mai spus Schoeb.

Inainte de introducerea TVA la incasare, inregistrarea facturilor aferente achizitiilor de bunuri si servicii presupunea in principal doua operatiuni: documentele erau analizate, pentru a se vedea daca respecta prevederile Codului fiscal, apoi erau trecute in jurnalul de contabilitate. Aplicarea sistemului in actuala forma face ca procedurile de contabilitate sa devina mai laborioase atat pentru contribuabilii cu cifra de afaceri sub 500.000 euro, care fac subiectul noilor prevederi, cat si pentru companiile mari.



Potrivit noului sistem, pentru fiecare factura trebuie sa se verifice mai intai daca furnizorul care a emis documentul figureaza in Registrul firmelor platitoare de TVA la incasare, publicat pe pagina web a ANAF. Pentru fiecare document cu TVA la incasare, se urmareste daca s-a facut plata facturii respective si cat anume din suma s-a platit.

Cititi si: TVA-ul la incasare isi arata coltii: Pericol de somaj si falimente
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
mircea a spus:
08/03/2013 08:21
Nici o problema,primesc bani destui pentru ce fac asa ca sa lucreze .
 
Sibianu Elena a spus:
20/03/2013 14:28
Deja am experienta lunii ianuarie. Dintre 10 firme mici, la doua nu am dedus TVA-ul in valoare totala de 55 lei. TVA-ul incasat, s-a platit in totalitate, fiind vorba de incasare direct de la client. Pentru acest "rezultat" benefic, am muncit 6 zile in plus, am consumat o gramada de hartii si toner. Acesti 55 lei au fost platiti luna urmatoare, dar acum rostogolesc 32 de lei neexigibili. Atat despre "marea reforma" fiscala.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 15 August 2020, 01:12
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter