Documentul care trebuie depus la ANAF în fiecare lună. Acesta se completează exclusiv online, cu semnătură digitală, și vizează atât firme locale, cât și filiale ale companiilor străine de ride-sharing.
Formularul 397 trebuie completat în format PDF, cu un fișier XML atașat și semnat cu certificat digital calificat. Datele care trebuie raportate de șoferii care fac ride-sharing includ următoarele informații:
Informații despre operatorul platformei: denumire, cod fiscal;
Date personale despre fiecare șofer: nume, prenume, CNP, statut profesional (angajat sau colaborator);
Citește și Taxe majorate cu 500% pentru anumiți români. De când intră în vigoare noile tarife
Detalii despre fiecare cursă efectuată: valoarea totală a încasărilor, distanța parcursă, durata;
Informații despre autoturisme: număr de înmatriculare, perioada de activitate pe platformă;
Momentele în care un șofer a fost acceptat sau eliminat de pe platformă.
Dacă sunt identificate erori după depunerea inițială, operatorii sunt obligați să trimită o declarație rectificativă.
Prima declarație trebuie depusă până la 30 iunie 2025, pentru activitatea desfășurată în luna mai. Cei care nu se conformează noilor reguli riscă sancțiuni, scrie capital.ro.
ANAF precizează că datele vor fi stocate electronic timp de cinci ani, în conformitate cu normele GDPR, și vor fi utilizate exclusiv în scopuri fiscale.