Rosi spune că șofatul nu este doar o pasiune, ci și o necesitate. Cu o pensie de doar 960 de euro, veniturile din transportul rutier îi asigură siguranța financiară pentru cheltuieli neprevăzute, inclusiv operația scumpă a câinelui ei, care a costat 7.500 de euro, potrivit Click.
„Îmi place să muncesc și să câștig bani așa. Dar sunt obligată să lucrez, altfel ar trebui să cer ajutor de la stat”, recunoaște ea.
În medie, „Bunica Rosi” parcurge 2.500 de kilometri pe săptămână și își găsește liniștea în cabina camionului, pe care o consideră a doua casă. „Este foarte liniștitor pentru mine. Las tot ce e rău afară. Pentru mine, e o vacanță”, explică șoferița.
Cariera ei la volan a început acum 45 de ani, ca taximetristă, într-o perioadă în care femeile erau o prezență rară în transporturi. După câțiva ani, obosită de rutina curselor scurte, a hotărât să treacă la condusul camioanelor.
„Prima întrebare a tuturor a fost: ce fac dacă trebuie să schimb o roată? Ei bine, nici bărbații nu sunt în stare să facă asta azi. Și pe vremea aceea exista service, veneau ei”, își amintește cu umor „Bunica Rosi”.
De-a lungul carierei, Rosi a parcurs milioane de kilometri prin toată Europa. La vârsta la care alții renunță la permis, ea se pregătește să-l reînnoiască și afirmă că intenționează să mai lucreze cel puțin doi-trei ani.
Pentru „Bunica Rosi”, drumul nu înseamnă doar transport, ci și libertate. Camionul a devenit casa ei, partener de drum și prieten, iar viața de șofer i-a oferit un echilibru între muncă și pasiune.
Citește și: Aeroportul din Roma a deschis un hotel de lux pentru câini. Cât costă o noapte de cazare