Să deții o mașină în 2025 poate fi destul de costisitor, având vedere că au fost înregistrate scumpiri semnificarive pentru o serie se servicii obligatorii. Iată cât trebuie să scoată din buzunar un șofer pentru principalele cheltuieli.
Deși prețurile au fost plafonate până în martie 2025, primele de asigurare au crescut în medie cu 6,8% față de februarie 2023. Pentru un autoturism obișnuit, costul anual al RCA poate varia între 800 și 900 de lei.
Prețul combustibilului a crescut la începutul acestui an, benzina ajungând la aproximativ 7,25 lei pe litru, iar motorina la 7,40 lei pe litru. Pentru un șofer care parcurge anual 15.000 km, cu un consum mediu de 7 litri/100 km, cheltuielile cu carburantul se ridică la aproximativ 7.500 lei pe an, notează Observator.
Costurile pentru reviziile periodice și eventualele reparații au crescut, o oră de manoperă la service-urile auto ajungând la 250-300 de lei. Pentru o mașină obișnuită, cheltuielile anuale cu întreținerea pot depăși 1.500 de lei.
Pentru efectuarea ITP-ului, care la vehiculele mai vechi se face anual, costul mediu este de 150 de lei, în creștere cu 20% față de anul 2022.
Tarifele pentru locurile de parcare au crescut cu minimum 10%. În București, taxa anuală pentru un loc de parcare de reședință variază între 370 și 750 de lei, în funcție de sector.
Impozitul auto este indexat cu rata inflației și variază în funcție de capacitatea cilindrică pe care o are autoturismul. Pentru o mașină cu un motor de 1,4 litri, impozitul anual poate fi în jur de 70 – 80 de lei. Pentru rovinietă, șoferii trebuie să scoată aproximativ 140 de lei pe an.
Dacă adunăm toate aceste cheltuieli, rezultă că un șofer din România trebuie să plătească anul acesta peste 12.000 de lei, adică 1.000 de lei pe lună, pentru pentru deținerea și utilizarea unui autoturism.
Citește și: Primăria din România care a anunțat o bonificație de 10% pentru cei care și-au plătit taxele și impozitele