Vehiculele electrice nu prezintă, în general, un risc crescut de incendiu sau explozie pe timp de caniculă, potrivit Digi24. Cu toate acestea, în condiții extreme, expunerea îndelungată la temperaturi foarte ridicate poate influența negativ performanța bateriilor.
Citește și: Șoferii nu au voie să își spele mașinile în aceste locuri! Ce amenzi riscă cei care nu respectă regulile
Marian Lazar, inginer și prim-vicepreședinte al Patronatului Operatorilor de Service Auto (POSA) a explicat acest subiect la Digi24.
„Mașinile electrice moderne sunt dotate cu sisteme de management termic foarte performante (BMS), care mențin temperatura bateriilor în limite sigure, fie prin răcire lichidă, fie prin aer condiționat dedicat acumulatorului.
Într-adevar, la peste 35°C, pot apărea limitări temporare de performanță controlate sau încarcarea poate dura mai mult, dar asta nu înseamnă pericol de explozie. Sistemul de calculatoare a bateriei mașinii își face treaba și protejează bateria 100%. Bateriile mașinilor electrice nu explodează și nu iau foc, dacă se respectă instrucțiunile producatorului de exploatare și întretinere, iar totul funcționează în parametri normali.”, a spus Marian Lazar.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/08/masina-electrica-1-1024x614.jpg)
Sistemul de Management al Bateriei (BMS, Battery Management System) este o placă electronică integrată în acumulator, concepută pentru a-i monitoriza și proteja funcționarea, îndeplinind o serie de operațiuni esențiale, precum:
Multe trotinete electrice ieftine, fără sisteme eficiente de răcire și protecție, pot prezenta risc de supraîncălzire dacă sunt lăsate ore întregi în soare, mai ales în timpul încărcării.
„În cazul trotinetelor electrice, din păcate, multe modele au baterii ieftine incorporate, fără sisteme eficiente de răcire și, uneori, chiar fără un sistem de protecție adecvat. Ele folosesc un sistem de răcire (BMS) mai simplu, iar acumulatorii sunt închiși în carcase compacte, deseori fără ventilație adecvată.
Prin urmare, dacă lași trotineta ore întregi în soare, pe asfaltul încins, mai ales în timp ce se încarcă, poate apărea un risc de supraîncălzire. Totuși, este important de menționat că, și în aceste condiții, riscul rămâne relativ mic și apare în special în cazul produselor fără certificări, cumpărate de pe platforme online nesigure.”, a mai precizat sursa.