Drumul cu trenul dintre București și Giurgiu urmează să fie mult mai scurt, după ce CFR Infrastructură a semnat contractul pentru modernizarea liniei București – Jilava – Giurgiu Nord Frontieră, una dintre cele mai importante conexiuni feroviare din sudul țării.
Proiectul are o valoare de 2,1 miliarde lei, fără TVA, și este atribuit Asocierii RailWorks, formată din ARCADA Company, ca lider de proiect și ALSTOM Transport S.A.
Modernizarea va viza 93 de kilometri de cale ferată și are scopul de a scurta semnificativ durata călătoriei și de a crește atractivitatea economică a zonei.
Citește și : Reduceri în vârf de sezon pe litoralul românesc, de până la 50% pentru minivacanța de Sfânta Maria
În prezent, o călătorie care cu mașina durează aproximativ o oră se întinde la peste două ore cu trenul, din cauza infrastructurii vechi. Situația s-a degradat și mai mult din 2005, când trenurile internaționale spre Bulgaria și Turcia au fost deviate pe ruta ocolitoare prin Videle.
Contractul semnat de CFR Infrastructură are o durată totală de 158 de luni, incluzând 6 luni pentru proiectare, 30 de luni pentru execuția lucrărilor, 120 de luni garanție și 2 luni pentru activități post-recepție. Proiectul exclude tronsonul Vidra – Comana, modernizat anterior, odată cu reconstrucția podului de la Grădiștea.
Citește și : Alertă de incendiu la Centrala Nucleară de la Cernavodă. Precizările de ultimă oră ale Nuclearelectrica
Efecte scontate ale modernizării