Primul tren care va ajunge în stația CF Lugoj după redeschiderea liniilor este IRN 1992, operat de CFR Călători, pe ruta Timișoara Nord – Mangalia, la ora 18:42, urmat de IR 1691, tot operat de CFR Călători, pe ruta București Nord – Timișoara Nord, la ora 20:32, conform News.ro.
Înainte de lucrările de modernizare, Stația CF Lugoj dispunea de 24 de linii, dintre care 7 pentru primiri și expedieri. Liniile erau degradate, circulația cu viteză mare nu era posibilă, peroanele nu erau modernizate, lipsea pasarela pietonală și sistemele de iluminat erau învechite.
”După finalizarea lucrărilor aferente Fazei I din cadrul proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad, Lotul 2” situaţia lucrărilor este următoarea: Modernizarea şi electrificarea liniilor între km 514+800 şi km 517+226: executarea a aproximativ 20.000 m³ de săpături şi 8.000 m³ de stabilizare chimică; montarea liniilor noi şi modernizate cu şină tip S60 şi traverse din beton (lungime totală aprox. 4.800 metri):
Peroanele au copertine, iluminat LED şi panouri fotovoltaice, Dealtfel sunt singureşe peroane din ţară, în acest moment, cu panouri fotovoltaice.
De asemenea, a fost realizată o pasarelă pietonală închisă, cu scări între Strada Bârzavei şi peronul 3, urmând ca în etapele viitoare să fie dotată cu cinci lifturi şi scări, asigurând accesul sigur către toate peroanele.