- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Studiu: Creștere-record a tranzacțiilor efectuate prin Revolut în anul 2023 față de 2022. Clienții Revolut au cheltuit cel mai mult pe mărfuri nealimentare

31 Jan, 16:31 • Stefan Simion
Numărul românilor care folosesc Revolut crește considerabil de la un an la altul. Prin urmare, a crescut și numărul tranzacțiilor. Doar în anul 2023, românii au efectuat aproape 644 de milioane de tranzacții cu Revolut, în creștere cu 75% față de 2022.
Studiu: Creștere-record a tranzacțiilor efectuate prin Revolut în anul 2023 față de 2022. Clienții Revolut au cheltuit cel mai mult pe mărfuri nealimentare

Revolut câștigă tot mai mult teren la noi în țară. În 2023, în fiecare oră, au fost procesate, în medie, aproape 74.000 de tranzacții realizate de clienții români. Mai mult de jumătate dintre acestea au fost efectuate cu cardurile fizice sau virtuale, în creștere cu 20% față de anul anterior. O creștere-record cu 79% a fost înregistrată în 2023 și pentru cardurile virtuale de unică folosință.

Românii au folosit cardul Revolut în special la shopping

Românii cu cardul fizic atât în țară (48% din totalul tranzacțiilor), numărul tranzacțiilor crescând cu 20% față de 2022, cât și în străinătate (13% din totalul tranzacțiilor), în creștere cu 24% față de anul anterior.

Din totalul sumelor cheltuite din conturile Revolut, 22% au mers către shopping (mărfuri nealimentare), 18% către produsele alimentare, 12% către plățile în restaurante și fast-fooduri, 10% către servicii. Creșterea costului vieții și a prețurilor la produsele de bază a influențat modul în care românii și-au alocat bugetele pentru cumpărături. Astfel, cea mai mare creștere a sumei totale a plăților efectuate cu cardurile Revolut a fost înregistrată pentru produsele alimentare (+25%), urmate de divertisment (+23%) și shopping (+20%).

Citeste si Revolut: În 2023, românii au primit bani din 75 de țări și din România s-au transferat fonduri în 174 de țări

În ceea ce privește categoriile de comercianți către care s-au făcut plăți, cele mai mari sume au fost direcționate către magazinele care comercializează produse alimentare (peste 770 milioane de euro), apoi către baruri, cafenele și bistrouri (336 milioane de euro), benzinării (265 milioane de euro), fast-fooduri (190 milioane de euro), hoteluri, moteluri și stațiuni (169 milioane de euro).

Revolut

Primii cinci comercianți către care s-au făcut plăți prin Revolut sunt: Lidl, Mega Image, eMAG, Booking și Kaufland. Clienții români au achitat peste 435 de milioane de euro cu Revolut, în 2023. Cele mai multe tranzacții s-au efectuat către Mega Image, Bolt, Lidl, Profi, Google. Este vorba despre 42 de milioane de tranzacții raportate în cazul acestor comercianți, în 2023.

Cele mai puține plăți prin Revolut s-au efectuat pentru achiziționarea de produse de igienă personală și produse cosmetice

În 2023, românii posesori de cont Revolut au cheltuit 577 euro pentru turism, 557 euro pentru shopping, 453 euro pentru produsele cumpărate din supermarketuri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 374 euro în restaurante, cafenele, baruri și pentru servicii de catering, 315 euro pentru transport și 242 euro pentru utilități. Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală și cosmetice (206 euro).

Citeste si Trei tineri au dat lovitura cu o afacere care a ajuns până în Silicon Valley. Ce este Pineapple Square, start-up-ul care va revoluționa HoReCa

Cea mai mare creștere de cheltuieli s-a înregistrat la produsele alimentare (+25%), apoi la categoria divertisment (+23%) și la turism (+19%).

Cea mai mare sumă medie per tranzacție a fost de 111 euro pentru servicii turistice (+3% față de 2022).

Avantajul tranzacțiilor efectuate prin Revolut îl reprezintă economiile la cumpărături, aplicația financiară acordând cashback instant de până la 3% la achizițiile realizate de la un portofoliu de peste 170 de comercianți înrolați în funcționalitatea Magazine1 din secțiunea Stil de viață. De la modă la echipamente sportive sau cărți, de la produse de înfrumusețare la electronice, utilizatorii pot avea acces la o diversitate de mărfuri și servicii. Pasionații de călătorii au la dispoziție funcționalitatea Sejururi și un marketplace cu peste 300.000 de atracții turistice.

Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult