Pe 10 iulie 2025, FlixBus – compania care operează cea mai extinsă rețea de autocare interurbane din Europa, fără a deține propriile vehicule – a lansat primele curse interne în România, potrivit Bugetul.
Te-ar mai putea interesa: Veniturile Coca-Cola, în creștere datorită consumatorilor europeni
Zece rute au fost deja confirmate, conectând direct orașe importante precum București, Timișoara, Constanța, Iași, Cluj-Napoca, Brașov, Craiova, Oradea, Arad, Botoșani și Baia Mare. Aceste linii vor fi operate în colaborare cu transportatori locali, oferind pasagerilor posibilitatea de a călători, de exemplu, de la Constanța la Timișoara sau de la București la Iași ori Satu Mare, precum și pe alte trasee care traversează întreaga țară.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/07/Flixbus-interior-1024x614.jpg)
Modelul de business FlixBus este cel al unui operator de rețea: compania planifică rutele și le oferă firmelor de transport acces la o platformă digitală, funcționând pe segmentul interurban într-un mod comparabil cu aplicațiile Bolt sau Uber în mediul urban.
„Prin aceste linii, vom acoperi aproximativ 50 de oraşe din România, oferind o reţea extinsă şi bine interconectată de transport interurban. Extinderea rețelei pe plan intern este un pas firesc către o ofertă de mobilitate complet integrată pentru pasagerii din România. Ne dorim să oferim o alternativă reală și sustenabilă celor care, până acum, nu aveau opțiuni de transport convenabile pentru a călători în țară. Suntem convinși că, alături de partenerii noștri, putem răspunde nu doar nevoilor de transport ale românilor, ci putem sprijini și dezvoltarea regională, precum și turismul local. Autocarele nu sunt doar un mijloc de transport, ele sunt un instrument pentru incluziune socială și teritorială, sustenabilitate și creștere economică”, a declarat Adrian Rășoiu, Director Business Development, FlixBus România.
Odată cu lansarea noilor rute, România adoptă modelul de transport interurban deja implementat cu succes în țări precum Germania, Franța, Italia sau Portugalia. Chiar și în perioada pandemiei, sectorul a înregistrat o creștere semnificativă: numărul pasagerilor a urcat cu peste 40%, iar veniturile din transportul rutier interurban au crescut cu 14% la nivel european.
„FlixBus a împlinit recent 10 ani în Italia, o piață unde liberalizarea transportului cu autocarul a adus mai multă competiție, prețuri mai bune și acces sporit pentru pasageri. Credem că România are același potențial. Cu reguli clare și sprijin pentru inovație, putem construi împreună o mobilitate mai accesibilă, sustenabilă și conectată la nevoile reale ale oamenilor”, a spus Andrea Incondi, Vicepreședinte FlixBus pentru Europa de Sud.
Te-ar mai putea interesa: Trioul șoc care a speriat SUA. Infractorii români au creat o fabrică uriașă de skimmere pentru carduri bancare