Motivul solicitării de intrare în insolvență a celebrului lanț de restaurante îl reprezintă acumularea unor datorii care, potrivit datelor financiare, au ajuns în 2023 la 47,9 milioane lei, fără a include restanțe către ANAF.
În plus, în decembrie anul trecut, doi creditori diferiți au depus deja solicitări similare, însă instanța nu a stabilit încă termene pentru judecarea acestora, scrie profit.ro
Deși Noodle Pack, căci despre el este vorba, se confruntă cu probleme financiare, cifra de afaceri raportată în 2024, mai exact 103,4 milioane lei, este în creștere cu 4% față de 2022. Profitul net raportat este de 267.462 lei, după ce, în 2022, compania înregistra o pierdere de 1,8 milioane lei.
Noodle Pack, companie deținută de antreprenorii Daniel Tișea și Samuel Hanuseac, are 431 de angajați. Rețeaua include 38 de restaurante în România și unul în capitala Austriei, Viena. Singurul drive-thru al companiei a fost inaugurat în 2022.
Daniel Tișea, co-fondator al Noodle Pack, explica faptul că profitul restaurantelor a scăzut semnificativ de când platformele de livrare au devenit tot mai solicitate.
„Taxele percepute de aceste platforme ‘mănâncă’ un procent semnificativ din încasările jucătorilor din HoReCa”, spunea Tișea într-un interviu acordat profit.ro la finalul anului trecut.
Deși Tișea recunoștea că comenzile online au crescut în mod semnificativ după pandemie, acesta atrăgea atenția asupra impactului negativ asupra marjelor de profit.
Citeste si Elon Musk deschide primul restaurant Tesla, un spectacol retro-futurist la Hollywood
„După pandemie a mai apărut un asociat în business, platformele de delivery, care îți ia și el un procent. Și atunci, tu muncești ca să dai procent la stat, să dai procent la delivery și la final te uiți pe marja ta de profit și îți dai seama că aproape nu există”, a mai spus patronul Noodle Pack.
Potrivit surselor din industrie, comisioanele livratorilor pot ajunge chiar și la 40%, sumă pe care mulți antreprenori din domeniu o consideră nesustenabilă. La această sumă se adaugă taxe pe care firmele trebuie să le achite.
De asemenea, Tișea s-a mai confruntat cu o problemă majoră în România: dificultatea de a găsi forță de muncă și parteneri de franciză.
„Oamenii care vor să muncească aleg să plece din țară. Nu am găsit în România francizați care să aibă o mentalitate de antreprenor!”, declara co-fondatorul.
Tișea mai atrăgea atenția și asupra scăderii traficului din centrele comerciale ca urmare a creșterii vânzărilor online.
„Cumpărăturile se fac mai mult în online. Vedem operatori mari și retaileri de fashion care și-au închis punctele de lucru pentru că lumea cumpără mult din online, unde nu mai sunt costuri de chirie sau alte cheltuieli”, mai spunea Tișea.
Un aspect care cântărește greu este și scăderea puterii de cumpărare a românilor, ceea ce afectează direct restaurantele din zona de QSR (quick-service restaurant):
„În general, restaurantele QSR se bazează pe ‘marea masă’, categoria cea mai afectată de scumpiri. Nu putem să transferăm toate scumpirile în prețul final și, atunci, e o luptă de supraviețuire pe care n-o înțelege nimeni din piață”, a conchis co-fondatorul Noodle Pack.
În ciuda dificultăților, Tișea anunța în decembrie că Noodle Pack își propune deschiderea a 5-7 restaurante noi în 2025, precum și intrarea pe o piață nouă. Totuși, el avertiza că dezvoltarea va depinde de stabilitatea economică și politică a țării.
„Dezvoltarea business-ului va fi puternic influențată de contextul economic și politic, care se anunță a fi unul dificil și plin de incertitudini”, a conchis co-fondatorul Noodle Pack.