Autoritățile au avizat proiectul pentru magistrala M7, iar Capitala se pregătește pentru o extindere importantă a rețelei de metrou.
Pe 25 iunie 2025, Consiliul General al Municipiului București a aprobat parteneriatul strategic dintre Primăriile sectoarelor 2 și 5, Ministerul Transporturilor, Metrorex și Consiliul Județean Ilfov pentru realizarea magistralei M7.
Linia de metrou este inclusă în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov și în strategia națională de dezvoltare a rețelei pentru perioada 2016–2030. Estimările preliminare indică un cost total ce ar putea depăși două miliarde de euro, sumă care acoperă atât lucrările de construcție, cât și exproprierile și dotările tehnologice moderne.
Traseul va avea 15 stații, întinzându-se pe o lungime de 13 kilometri, între Piața Unirii și Bragadiru. Lista stațiilor: Piața Unirii 3, Regina Maria, George Coșbuc, Tudor Vladimirescu, Mihail Sebastian, Piața Rahova, Mărgeanului, Antiaeriană, Autogara Rahova, Albeni, Șoseaua Alexandriei, Independenței 1877, Linia de Centură Bragadiru, Dumbravei și Bragadiru.
„Primăria Sectorului 5, în calitate de lider, va face toate demersurile necesare pentru depunerea cererii de finanțare în cadrul Programului Transport 2021-2027, pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent Magistralei M7 de metrou – tronsonul Bragadiru – Voluntari.
Noua linie de metrou, prevăzută în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București–Ilfov și în strategia de dezvoltare a transportului subteran 2016–2030, va asigura conexiunea între sud-vestul și nord-estul Capitalei, traversând zone dens populate precum Rahova, Piața Unirii, Calea Moșilor, Colentina și Voluntari.
Va asigura conexiunea între sud-vestul și nord-estul Capitalei, traversând zone dens populate precum Rahova, Piața Unirii, Calea Moșilor, Colentina și Voluntari”, a transmis Primăria Sectorului 5.