Deși a fost inaugurată în urmă cu mai bine de cinci ani și a reprezentat cea mai importantă investiție a Metrorex din ultimele trei decenii, Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor continuă să funcționeze mult sub potențialul său.
Potrivit datelor transmise de Metrorex la solicitarea Ziarului Financiar, în primele 11 luni ale acestui an au fost înregistrate 6,5 milioane de validări de cartele pe acest tronson. Deși cifra este în creștere față de anul precedent, ea reprezintă doar o treime din traficul înregistrat pe tronsonul paralel din vestul Capitalei, Eroilor-Preciziei (Magistrala 3).
Citește și : Românii se pregătesc de Crăciun 2025 cu bugete chibzuite și visează la destinații exotice
Investiția de 3,3 miliarde de euro, proiectată de la zero pentru a deservi unul dintre cele mai aglomerate cartiere ale Bucureștiului, se confruntă cu o problemă structurală majoră, și anume lipsa unei conexiuni directe cu polii de business ai orașului.
Planurile inițiale, care prevedeau o legătură directă între Drumul Taberei și stația Universitate, au fost modificate, proiectul fiind redus la cele zece stații actuale, cu capăt de linie la Eroilor 2.
Această limitare transformă naveta zilnică a locuitorilor din Drumul Taberei într-o cursă cu obstacole, mai ales pentru cei care lucrează în zona de nord (Aviatorilor, Aurel Vlaicu, Pipera). Timpii mari de așteptare și necesitatea de a schimba magistralele de mai multe ori îi determină pe mulți să renunțe la transportul subteran în favoarea alternativelor de suprafață.
Unul dintre călători descrie dificultățile întâmpinate zilnic, subliniind de ce metroul nu este întotdeauna prima opțiune, în ciuda confortului oferit de stațiile noi.
„Pentru a ajunge la job în zona Aviatorilor folosesc metroul, însă traseul este destul de complicat. Plec din zona Favorit-Drumul Taberei, unde de obicei aştept metroul 10–15 minute. De acolo schimb la Eroilor spre Victoriei, iar apoi mai schimb o dată magistrala pentru a ajunge către Pipera. În total, drumul îmi ia aproximativ 50 de minute”, spune Camelia, angajată la o companie cu sediul în Aviatorilor.
Aceasta explică faptul că, din cauza timpului lung de tranzit, de multe ori preferă serviciile de ride-sharing, care oferă un timp total similar sau chiar mai scurt, fiind o alternativă mai convenabilă.
Citește și : Legea pensiilor private aproape de implementare. Decizia CCR a fost publicată în Monitorul Oficial
Magistrala 5 de metrou are zece staţii, respectiv Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2. Din planurile iniţiale făcea parte ideea de a conecta Drumul Taberei direct cu staţia Universitate, însă pe parcurs proiectul a fost modificat şi redus la cele zece staţii.