- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ministerul Educaţiei anunţă implementarea „listei ruşinii” în şcoli. Ce implicaţii are această măsură

07 Mar, 14:54 • Cornel Ghimeșan
Ministerul Educației din România a introdus o nouă inițiativă numită "lista rușinii", care va clasifica școlile din toate județele și din București în funcție de mediile obținute de elevi la Evaluarea Națională și la simularea acesteia din luna februarie.
Ministerul Educaţiei anunţă implementarea listei ruşinii în şcoli. Ce implicaţii are această măsură

Ministerul Educaţiei anunţă implementarea „listei ruşinii” în şcoli. Planul propus de Ministerul Educației vizează intervenția în școlile cu rezultate slabe, unde media notelor este sub 7 și procentul elevilor cu note sub pragul corijenței este ridicat. Cu toate acestea, profesorii nu pot fi sancționați pentru performanțele slabe ale elevilor lor.

Ministerul Educaţiei anunţă implementarea „listei ruşinii” în şcoli

În urma simulării Evaluării Naționale, în care doar o treime dintre elevi au obținut note peste 5, conducerea din domeniul educației a inițiat un plan de acțiune rapid. Un aspect alarmant este situația din județul Iași, unde 41% dintre elevi au obținut note sub 4 la simulare. În ciuda existenței unor profesori de excepție, aceștia trebuie să fie implicați în planurile de îmbunătățire alături de colegii lor.

Citeşte şi: Cât va crește pensia unui bărbat care a lucrat în condiții grele de muncă. Șeful Casei de Pensii vine cu explicații

Până pe 15 iulie, Ministerul Educației a cerut inspectorilor din județe să prezinte un clasament al școlilor pe baza mediilor de la simulare și de la Evaluarea Națională. Deși nu s-au clarificat încă scopul și consecințele acestui clasament, se presupune că acesta ar trebui să încurajeze performanța și să sancționeze deficiențele. Cu toate acestea, lipsesc cadrele legale care să permită motivarea profesorilor cu bonusuri sau să impună sancțiuni. Evaluarea cadrelor didactice, bazată pe criterii definite, este încă în stadiul de proiect, iar finalizarea discuțiilor în cadrul Comisiei din Ministerul Educației a fost amânată de mai multe ori. În ciuda acestor provocări, examenul pentru clasa a opta se apropie rapid, iar eforturile pentru îmbunătățirea performanței școlare trebuie să continue fără întrerupere.

Citeşte şi: Creştere economică a României de 2,9% în acest an. Consultant Deloitte: „Cred că în 2024 există motive pentru optimism”

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult