- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Poșta Română, un nou pas către modernitate. Vrea să treacă la easybox și să înlocuiască clasicele căsuțe poștale

30 Jan, 19:05 • Cornel Ghimeșan
Poșta Română mai face un pas spre modernitate și, asemenea firmelor de curierat, vrea să treacă la easybox.
Poșta Română, un nou pas către modernitate. Vrea să treacă la easybox și să înlocuiască clasicele căsuțe poștale

Trăind într-o lume agitată, în care toată lumea e mereu pe fugă, Poșta Română vrea să se reinventeze și să pună la dispoziția românilor și o variantă mai simplă de a intra în posesia coletelor, și anume easybox-ul.

Citește și Record la vânzarea de bani vechi. 37.000 de lei pentru o monedă românească. Colecționarii nu se mai uită la bani când vine vorba de pasiunea lor

Poșta Română vrea să treacă la easybox

În următorii ani, multe din căsuțele poștale vor fi înlocuite de easybox-uri, cu PIN și COD QR, și vor fi disponibile non-stop. Ar fi nevoie de 20.000 de astfel de lockere.

Directorul de la Poșta Română a spus că veniturile au ajuns la un nivel record, la 1,8 miliarde lei, iar o parte ajung în investiții de viitor. Așadar, instituția vrea să renunțe la clasicele cășuțe poștale și va amplasa lockere inteligente în toață țara. Numărul angajaților a scăzut de la 24.000 la 21.000.

Mulți români, însă, sunt atât de obișnuiți cu mersul la poștă că nu vor să renunțe la această activitate. „Noi, săracii, nu știm să umblăm pe telefoane din astea performante”, „Avem niște oameni morți fără poștă. Avem facturi”, „Să nu închidă poștele că mai plătim și noi o factură la curent. Noi suntem bătrâni”, „Nu ne-am descurca”, au spus mai mulți români.

Citește și O nouă zi liberă de la stat pe 8 mai 2025. Categoria de români care va avea parte de încă o sărbătoare legală

Un alt lucru pe care l-a introdus Poșta Română este plata cu cardul. Începând din decembrie 2024, românii pot plăti mai simplu și mai rapid atât facturile, cât și alte taxe, direct la poștașul care le aduce plicurile.

Proiectul a fost derulat împreună cu CEC Bank și Visa și constă în implementarea aplicației Soft POS/Tap to Phone Visa pe 7.000 de terminale mobile smart tip PDA (Personal Digital Assistant) cu care sunt dotați angajații poștali din toată România. De asemenea, poștașii sunt dotați și cu imprimante mobile pentru a putea da bon fiscal. În acest fel, românii pot face mai ușor plăți, chiar și în zonele rurale mai puțin dezvoltate.

Urmărește Daily Business pe Google News
Tags:
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult