Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) arată că numărul tentativelor de fraudă prin apeluri telefonice este tot mai mare și că utilizatorii Revolut sunt printre cei mai vizați.
„În contextul intensificării activităţilor de shopping online, inclusiv a campaniilor de Black Friday, Revolut semnalează o creştere semnificativă a tentativelor de fraudă prin apeluri telefonice (spoofing), în care atacatorii pretind că reprezintă platforma financiară, o bancă sau o instituţie publică.
Citește și : Ce spune Daniel Băluță despre adversarii săi la alegerile pentru Primăria Capitalei: „Este uneori mai exploziv”
Scopul acestor apeluri este de a convinge victimele să confirme tranzacţii fictive, să trimită bani într-un ‘cont sigur’ sau să divulge date sensibile precum PIN-uri, coduri de autentificare sau informaţii personale. Fraudatorii folosesc numere de telefon care par legitime, uneori cu prefix românesc, şi adoptă un ton urgent sau autoritar pentru a presa utilizatorii să acţioneze rapid. Unii apelanţi se prezintă chiar drept agenţi ai serviciului de suport Revolut”, notează specialiştii, citați de Agerpres.
În acest context, reprezentanții Revolut transmit clienților că, în cazul în care vor apela, o vor face numai prin aplicația lor securizată.
Astfel, platforma precizează că nu contactează niciodată utilizatorii prin apel telefonic direct, decât dacă un apel a fost stabilit anterior prin chat-ul din aplicaţie. „Orice apel primit ‘din senin’ – indiferent de numărul afişat sau de explicaţie – trebuie considerat o tentativă de fraudă”, subliniază compania.
Revolut nu va solicita niciodată, în timpul unui apel, efectuarea unei plăți de orice fel, trimiterea banilor în vreun cont, ignorarea avertismentelor din aplicație sau transmiterea PIN-ului, a codurilor OTP sau a datelor personale.
Citește și : Nicușor Dan despre succesul la public al lui Călin Georgescu. „S-a promovat foarte bine, ăsta-i adevărul”
DNSC le dezvăluie clienților Revolut dar și celor ai altor bănci care sunt semnele clare ale unei astfel de înșelătorii: apelul vine direct pe telefon, nu prin aplicaţia Revolut; este nesolicitat şi apare neaşteptat; apelantul nu vorbeşte fluent limba română sau adoptă un ton presant; este invocată o tranzacţie de care nu ştii; eşti îndemnat să trimiţi bani, să oferi date sau să instalezi aplicaţii suspecte.
Potrivit Revolut, autentificarea utilizatorului chiar înainte de inițierea unui apel din aplicație elimină posibilitatea intervenției fraudatorilor.