Investiţia se ridică la aproape 11 milioane de lei, pentru 800 de metri de panouri cu înălţimi între doi şi patru metri, notează Bugetul.
Te-ar mai putea interesa: Sindicaliștii CFR critică Guvernul Bolojan, în urma deraierii de azi de la Agigea. „Pe aceiaşi cale ferată circulă şi trenurile de călători”
Proiectul, finanțat din bugetul de stat, presupune instalarea panourilor fonoabsorbante în două sectoare ale rețelei feroviare: în zona Podului Constanța, pe Linia 800 București Nord – Constanța, între km 4+300 și km 4+600; și în zona Chitila, pe Linia 300 București Nord – Predeal, între km 10+550 și km 11+050.
„Scopul principal al acestei investiţii este reducerea nivelului de zgomot generat de circulaţia trenurilor în zonele locuite, prin instalarea unor panouri fonoabsorbante special concepute pentru diminuarea impactului fonic.
Soluţiile tehnice implementate vor contribui la o reducere estimată a zgomotului cu aproximativ 10 dB(A) la nivelul receptorilor. Lucrările de execuţie vor demara în perioada imediat următoare, după finalizarea etapelor administrative şi emiterea ordinului de începere”, conform unui comunicat.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/08/cale-ferata-1024x614.jpg)
Durata estimată a lucrărilor este de aproximativ cinci luni, cu finalizarea programată pentru începutul anului 2026. Astfel, două segmente ale rețelei feroviare, pe rutele București Nord–Constanța și București Nord–Predeal, vor fi echipate cu panouri fonoabsorbante pentru a reduce poluarea fonică în zonele urbane și rezidențiale adiacente liniilor ferate.
Totodată, un tren care va circula între București și Kiev urmează să fie pus în funcțiune în perioada imediat următoare, a anunțat marți secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Prima cursă de probă pe ruta Kiev–București și retur va avea loc în această săptămână. Trenul va pleca din Kiev în noaptea de 7 spre 8 august, iar dinspre București către Kiev, prin Chișinău, în noaptea de 8 spre 9 august. Cursa de test va fi realizată cu două vagoane fără pasageri.
Te-ar mai putea interesa: Cât va costa o călătorie cu trenul de la 1 august. CFR Călători majorează prețurile