- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Românii, mari consumatori de hamburgeri şi cheeseburgeri de la McDonald’s. Încasările companiei au crescut, în primul semestru din 2023, cu 22% faţă de perioada similară a anului 2022

17 Sep, 14:18 • Anghel Oana
Românii au cumpărat, în primul semestru al anului 2023, cu 22% mai mulţi hamburgeri şi cheeseburgeri de la McDonald’s decât în primul semestru al anului 2022. Mai exact, lanţul de fast-food a făcut vânzări de 166 mil. euro.
Românii, mari consumatori de hamburgeri şi cheeseburgeri de la McDonald’s. Încasările companiei au crescut, în primul semestru din 2023, cu 22% faţă de perioada similară a anului 2022

McDonald’s a dat lovitura într-o perioadă în care inflaţia a coborât treptat până la circa 10%. Astfel, deşi ritmul de creştere al vânzărilor este de două ori mai alert decât cel al inflaţiei, raportat la alte state, România nu stă prea bine.

Românii, mari consumatori de hamburgeri şi cheeseburgeri de la McDonald’s

Concret, restaurante McDonald’s există în şase ţări: România, Grecia, Estonia, Lituania, Letonia şi Malta. Dintre toate cele şase ţări, România este de departe cea mai mare din punctul de vedere al populaţiei şi totodată al vânzărilor McDonald’s.

Cu toate astea, în primele şase luni din 2023, piaţa locală a fost codaşă. Şi asta întrucât vânzările au crescut în România cu puţin sub 22%, în timp ce restul ţărilor au făcut vânzări al căror procent a variat între 24,6% în Letonia şi 35,9% în Malta, potrivit unei analize zf.ro

hamburgeri şi cheeseburgeri

McDonald’s şi KFC, primii doi jucători de pe piața fast-food din România

Restaurantele McDonalds și KFC dețin supremația în ceea ce privește piața fast-food din România. De la primele ore ale zilei și până la miezul nopții, mii de clienți trec pragul celor două fast-fooduri, a căror ofertă este mai mult decât generoasă: produse din porc, pui, vită sau pește, cartofi prăjiți cu sosuri, deserturi și băuturi carbogazoase.

Citeste si Restaurantele de tip fast food poluează planeta. Cât CO2e eliberează un singur hamburger?

Românii au cheltuit 300 de milioane de euro la McDonalds în 2022

În 2022, veniturile companiei McDonalds din România au fost de aproape 303 milioane de euro. Profitul fiind și el unul semnificativ, de 36,5 milioane de euro, conform datelor publicate de Ministerul Finanțelor.

În 2021, veniturile companiei care administrează lanțul de restaurante au fost de 235,6 milioane de euro, iar profitul înregistrat – de 30,4 milioane de euro.

Românii au cheltuit 196 de milioane de euro la KFC

În 2022, potrivit ultimelor date publicate la Ministerul Finanțelor, veniturile companiei erau de aproape 196 de milioane de euro, cu un profit de 15 milioane de euro.

Citeste si Alimentele ultraprocesate și efectul consumului lor asupra sănătăţii. Cât ne pot scurta viaţa cerealele, băuturile carbogazoase şi fast-food-ul

Ce se întâmplă în organism dacă mănânci un burger în fiecare zi

Un hamburger McDonald’s are 8 grame de grăsimi saturate, ceea ce reprezintă mai mult de jumătate din cantitatea recomandată de American Heart Association. De asemenea, acel burger conține 710 de miligrame de sodiu.

Dieteticianul Kimberly Wiemann, din Long Island, susține că, dacă mănânci zilnic un burger, una dintre modalitățile în care acesta va afecta sănătatea este creșterea riscului apariției unor boli cardiovasculare.

Grăsimile saturate din carnea roșie, pe care o conțin burgerii, pot duce la creșterea „colesterolului rău” și la niveluri mai scăzute de „colesterol bun””, explică specialista.

În plus, tensiunea arterială ridicată crește și riscul de diabet de tip 2.

În plus, mâncatul unui burger zilnic este extrem de dăunător sănătății intestinale.

Conform unor studii, carnea roșie poate contribui la inflamația intestinală. O porție de carne roșie pe zi crește riscul de inflamație intestinală și diverticulită cu 18%”, explică dieteticianul.