Compania aeriană low-cost Ryanair a anunțat că, din 12 noiembrie 2025, pasagerii trebuie să aibă biletul digital pe smartphone sau tabletă pentru a putea trece de controlul de securitate și pentru a se îmbarca în avion. Măsura face parte din strategia digitală a operatorului, care vrea să simplifice procesul de check-in și să reducă impactul asupra mediului, scrie Agerpres.
Potrivit companiei, această inițiativă va duce la economisirea a peste 300 de tone de hârtie pe an. Michael O’Leary, directorul Ryanair, a declarat pentru The Independent că se așteaptă la „unele probleme inițiale”, dar a subliniat că peste 80% dintre pasageri folosesc deja aplicația mobilă.
Dacă un pasager își pierde telefonul sau acesta se descarcă, Ryanair oferă tichete de îmbarcare gratuite la aeroport, înainte de controlul de securitate. În cazul în care problema apare după control, datele de zbor sunt deja stocate în sistem, iar personalul de la poarta de îmbarcare va ajuta călătorul să urce în avion.
Compania avertizează însă că check-in-ul online rămâne obligatoriu. Cei care nu efectuează această operațiune în avans pot obține un tichet la aeroport, dar contra cost: între 30 și 55 de euro, în funcție de țară.
Citește și: Frații Pavăl, patronii Dedeman, intră în cursa pentru preluarea Carrefour România
Pentru pasagerii care nu au smartphone, Ryanair va emite în continuare bilete pe hârtie, cu condiția ca check-in-ul să fi fost făcut online anterior.
Ryanair a devenit în 2025 prima companie aeriană europeană care a transportat peste 200 de milioane de pasageri într-un an, având un grad de ocupare al avioanelor de 94%, conform datelor raportate la 31 martie 2025.