- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Sorin Grindeanu: „Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară”. Se vor aloca 10,5 miliarde de lei

15 Mar, 18:24 • Bumbeneci Diana
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu anunță că încep lucrările la un nou proiect de mare anvergură. Peste 10 miliarde de lei vor fi alocați.
Sorin Grindeanu: Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară. Se vor aloca 10,5 miliarde de lei

Vești bune pentru români. Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară. Miliarde de lei vor fi alocate prin Programul Transport.

Sorin Grindeanu confirmă un nou proiect uriaș

Este vorba despre proiectul pentru reabilitarea Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș (6 loturi) sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fără TVA). Anunțul a fost făcut de Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Astăzi au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentațiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson care are o lungime totală de aproape 226 de km.

Lotul 1 (Craiova-Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).

Lotul 2 (Filiași-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări). Pe acest lot va fi construită și o variantă nouă de traseu care va asigura relația între stațiile Balota, Prunișor și Drobeta Marfă. Între stațiile Prunișor și Drobeta Turnu Severin Est este prevăzută construcția unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km”, anunță Sorin Grindeanu.

Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, descris de Grindeanu
Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, descris de Grindeanu

Cele 3 loturi au o lungime însumată de 123,47 km de cale ferată modernă și o valoare totală estimată de 5,63 miliarde de lei (fără TVA).

Va fi dublată linia CF pe relațiile Strehaia – Ciochiuța, Ciochiuța – Tâmna, Tâmna – Igiroasa, Igiroasa – Prunișor dar și în stațiile Igiroasa și Ciochiuța.

Vor fi construite noi variante de traseu pe relațiile Igiroasa – Prunișor Nouă, Prunișor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă – Dudașu.

Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, descris de Grindeanu
Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, descris de Grindeanu

Vor mai fi montați 4.750 m de panouri fonoabsorbante, vor fi modernizate instalațiile de semnalizare/centralizare/telecomunicații, va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERTMS) și vor fi montate bariere automate la trecerile la nivel.

Pe traseu vor mai fi reabilitate sau construite:

– 16 stații
– 48 de poduri
– 87 de podețe
– 18 pasaje inferioare și superioare
– 1 viaduct cu cale dublă în lungime de 900 m (peste Valea Baran)
– 16 treceri la nivel cu calea ferată
– 4 noi puncte de oprire.

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult