Este important de menționat că trenul este complet modernizat, iar durata călătoriei s-a redus semnificativ, la 2 ore și 7 minute, comparativ cu aproape 3 ore (2 ore și 56 de minute) în cazul unui InterRegio, potrivit Bugetul. Totuși, există și un dezavantaj: pe segmentul Constanța-Mangalia, linia nu este electrificată, ceea ce înseamnă că trenurile Diesel nu pot asigura simultan viteză mare și aer condiționat.
În plus, biletele nu mai sunt la fel de accesibile ca în trecut – o călătorie la clasa a doua costă acum 94 de lei.
Te-ar mai putea interesa: Defecțiune majoră în Gara de Nord. Sistemele de informare a călătorilor nu mai funcționează
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/07/tren-modern-cfr-1024x614.jpg)
CFR va asigura 54 de trenuri directe către Litoral, dintre care 32 suplimentare, iar restul fac parte din programul obișnuit, cu scopul de a facilita accesul turiștilor din marile orașe ale țării către stațiunile de la mare.
Astfel, românii din orașe precum Oradea, Arad, Deva, Craiova, Timișoara Nord, Reșița Nord, Satu Mare, Baia Mare, Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați sau București Nord vor beneficia de trenuri directe spre mare.
Totodată, cei care ajung în Capitală au la dispoziție mai multe opțiuni, datorită frecvenței ridicate a trenurilor din București spre Constanța și retur. Primele garnituri care au ajuns la mare în acest sezon, pe 14 iunie, au venit din zona Moldovei.
Trenul Tineretului, cu ruta Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Pitești – București Nord – Constanța – Mangalia, pleacă din Sibiu la ora 18:38 și ajunge în timpul nopții la București Nord.
Te-ar mai putea interesa: Angajări 2025. CFR Călători reia angajările după ce le blocase, la începutul anului, ca urmare a Ordonanței Trenuleț. Ce posturi sunt disponibile