Conceptul autohton de restaurant-cofetărie Piața 9 din Oradea ajunge în inima Capitalei, pe Calea Victoriei, în locul în care a funcționat până acum puțin timp cafeneaua Starbucks, una dintre cele mai cunoscute mărci la nivel internațional, notează Ziarul Financiar.
Piața 9 este un food hall, mai exact, o măcelărie, o brutărie și un restaurant în accelași spațiu deschis. Clienții pot cumpăra carne, dar pot decide și dacă aceasta să fie preparată pe loc. Proiectul a luat naștere în 2018 în Oradea, iar acum se extinde, ajungând în București.
„Piața 9 este un food hall. Cumva e rezultatul tuturor vacanțelor noastre. Noi suntem gurmanzi, eu și soția mea, și iubim acele călătorii prin lume în piețele cum ar fi Boqeria, la Londra, Lisabona, unde găsești lucruri foarte faine legate de food”, a spus în trecut Dani Galea, fondatorul food hall-ului.
O unitate Piața 9 urmează să fie deschisă în București, chiar în inima orașului, pe Calea Victoriei, în spațiul unde a funcționat cafeneaua Starbucks. Astfel, un brand românesc reușește să ia locul unuia străin. Potrivit reprezentanților, deschiderea ar urma să aibă loc la finalul lunii mai sau la începutul lunii iunie. Business-ul deținut de familia Galea are două unități fizice deja: Piaţa 9 Cetate şi Restaurant Piaţa 9, ambele fiind în Oradea. Totodată, există și o divizie de comenzi, fie pentru evenimente, fie pentru cadouri corporate.
Deschiderea Piața 9 în București reprezintă pentru antreprenori un prim pas în afară orașului-mamă și, în același timp, un prim pas către cea mai dezvoltată piață gastronomică din România.
Businessul este operat prin firma Honest Food SRL, cu afaceri de 25 mil. lei în 2023, plus 41% versus anul anterior. În doi ani, încasările s-au dublat, acestea fiind cele mai recente informaţii financiare disponibile. Profitul net a fost de 1,2 mil. lei, minus 43%.
Pentru a se asigra că marfa este de calitate, 80% din aprovizionare este făcută din produse locale, dar și din străinătate.