- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Vodafone a lansat un serviciu de convergenta fix-mobil, vizand in special clientii Romtelecom

02 Sep, 14:13 • emanuel.ceciu
Vodafone Romania a lansat marti un serviciu prin care abonatii pot primi un numar de telefonie fixa, asociat aceluiasi SIM pe care il folosesc pentru telefonie mobila, iar unul din scopuri este atragerea de clienti ai operatorilor telecom ce ofera servicii de telefonie fixa, in special Romtelecom, conform reprezentantilor Vodafone.
Vodafone a lansat un serviciu de convergenta fix-mobil, vizand in special clientii Romtelecom

Prin noul serviciu, abonatii operatorului telecom pot efectua apeluri in retelele nationale de telefonie fixa la tarife mai mici. Serviciul se poate folosi numai in interiorul unei anumite zone, alese oriunde doreste clientul, cu conditia sa existe acoperire.

[quote=Karsten Wildberger, chief commercial officer Vodafone]Serviciul este pentru toti, dar clientii Romtelecom ar trebui sa se simta cel mai atrasi de el[/quote]
„Serviciul permite practic sa ai telefon fix si mobil de pe orice telefon mobil, intr-o anumita zona. Toti clientii Romtelecom dar si ai altor operatori ficsi ar trebui sa se uite la tarifele si avantajele noastre. Serviciul este pentru toti, dar clientii Romtelecom ar trebui sa se simta cel mai atrasi de el”, este de parere Karsten Wildberger, (foto) chief commercial officer Vodafone Romania.

In replica, reprezentantii Romtelecom au spus pentru DailyBusiness.ro ca ofertele concurente pot atrage clientii celor doua companii in ambele sensuri.

„Sigur ca si clientii nostri se pot uita la ofertele altor operatori, dupa cum si clientii Vodafone se pot uita la ofertele Romtelecom. Spre exemplu, clientii nostri, care au abonamente cu minute incluse, pot vorbi gratuit dupa 6 seara cu abonatii altor servicii de telefonie fixa, asa cum este Vodafone acasa”, a declarat Cristina Popescu, PR manager al Romtelecom.

Activarea noului serviciu lansat de Vodafone se face prin apelarea gratuita a *349, prin meniul interactiv al telefonului, online – prin myVodafone precum si in orice magazin Vodafone, inclusiv cele ale dealerilor.

Pentru a delimita o anumita zona, abonatii Vodafone Romania trebuie sa apeleze *2473. In functie de regiunea in care se afla clientii si de celula, zona are de la 300-400 de metri in diametru, in orase, pana la cativa kilometri, in cazul zonelor rurale.

„In Bucuresti, de exemplu, diametrul zonei in care clientul poate suna mai ieftin pe retelele fixe si poate fi sunat, mai ieftin, de pe retelele fixe, este de circa 300-400 de metri, dar si pe verticala, nu numai pe orizontala. Daca locuiesti la bloc, la un anumit etaj, o sa te afli in zona si la doua etaje mai sus sau mai jos”, a explicat Wildberger.

Clientii persoane fizice pot activa o singura zona, in timp ce clientii persoane juridice au posibilitatea sa identifice patru zone. In cazul in care clienti ai Vodafone Romania doresc ulterior sa modifice zona de unde suna si sunt sunati mai ieftin catre si de pe retelele fixe, acestia trebuie sa plateasca o taxa unica suplimentare de 7,5 euro.

„In ciuda faptului ca unii spun ca piata telefoniei fixe este in scadere, parerea mea este ca, cel putin pe segmentul business, cererea pentru telefonie fixa este in crestere. Este o piata foarte buna pentru acest serviciu, in prezent in Romania fiind active 3,5 mil. linii fixe”, a spus Wildberger.

Acesta a completat spunand ca 36% dintre utilizatorii de telefonie fixa suna si pe mobil, in timp ce 78% dintre utilizatorii de telefonie mobila suna si pe fix de pe celular.

Daca un client paraseste zona in timpul convorbirii cu o linie fixa, acesta va fi taxat intreaga convorbire la tarifele din zona. Invers, daca clientul initiaza un apel din afara zonei si intra in ea, acesta va fi taxat ca si cand ar fi vorbit tot timpul in afara zonei.

Clientii sunt anuntati la initierea apelului de catre un robot daca se afla in zona de unde convorbirile sunt mai ieftine, care, la dorinta clientilor, poate fi oprit.

Serviciul are doua variante – Vodafone Zona Mea, pentru clientii persoane fizice si Vodafone Mobile Office Zone, pentru clientii de afaceri.

In cazul Vodafone Zona Mea, clienti au doua extraoptiuni care pot fi activate suplimentar fata de serviciile de telefonie mobila deja existente – extraoptiunea de 1,49 euro si cea de 2,49 euro. Pentru 1,49 euro, clientii Vodafone persoane fizice pot suna in interiorul zonei delimitate de ei catre orice retea de telefonie fixa din Romania cu 3 eurocenti/minut. Pentru extraoptiunea de 2,49 euro, clientii primesc 100 de minute gratuite pentru apelurile catre destinatii fixe nationale si un tarif de 4,8 eurocenti/minut.

Clientii business pot activa una din trei extraoptiuni pentru a folosit serviciul. Acestea au valoarea de 1,25 euro/luna, 1,75 euro/luna si 10 euro pe luna. Pentru extraoptiunea de 10 euro/luna, clientii beneficiaza de 800 minute/luna catre retelele fixe.

Clientii Vodafone Romania care nu sunt in zona si sunt sunati de pe numere fixe, au la dispozitie trei optiuni – sa primeasca apelul, caz in care initiatorii apelurilor vor plati la tarifele normale de telefonie fixa, pot sa-si directioneze apelurile catre numarul de mobil, catre casuta vocala sau un anuntator.

Concurentii Vodafone pe segmentul de telefonie mobila sunt Orange Romania, Cosmote Romania si Zapp, iar pe segmentul de telefonie fixa principalii concurenti sunt Romtelecom, RCS&RDS si UPC Romania.