- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cum au mers vanzarile de ziare pe final de an. 6 din cele mai importante 12 cotidiene au avut scaderi

04 Mar, 16:47 • Redactia DailyBusiness
Jumatate din cele mai importante 12 cotidiene romanesti au inregistrat scaderi in ultimele 3 luni ale anului, comparativ cu trimestrul al treilea din 2010, cele mai abrupte fiind inregistrate de Pro Sport (20%), Adevarul (17%) si Cancan (13%).
Cum au mers vanzarile de ziare pe final de an. 6 din cele mai importante 12 cotidiene au avut scaderi

Cel mai bine vandute 12 cotidiene din Romania au totalizat tiraje medii de 665.584 exemplare per editie, in scadere cu aproape 3% fata de trimestrul precedent.

Tabloidul Click, editat de Adevarul Holding, a fost cel mai bine vandut ziar din Romania, cu un tiraj mediu de 208.884 cititori pe editie la nivelul trimestrului patru, in crestere cu 8% fata de trimestrul precedent.

Topul este urmat de tabloidul Libertatea, editat de grupul Ringier, al carui tiraj a stagnat la 126.906 de exemplare.

Tabloidul Cancan a inregistrat in ultimul trimestru o scadere de aproximativ 13% comparativ cu cel de-al treilea trimestru al anului, ajungand la un tiraj mediu de 55.519 exemplare per editie.

Cea mai slaba luna a intervalului a fost decembrie, cand tiraj mediu a ajuns la 42.755 exemplare.

Vanzarile Adevarul, lider pe segmentul quality, au scazut cu peste 17%, ajungand in ultimul trimestru la 75.340 exemplare pe editie. Comparativ cu primul trimestru al anului, cand Adevarul vindea in medie 125.122 de exemplare pe editie, scaderea este de aproape 40%.

[img=1248]Cum isi impart piata principalele 12 cotidiene din Romania, in ultimul trimestru al anului 2010[/img]

Urmatorul jucator de pe piata quality, Jurnalul National, a inregistrat o crestere de 4% a tirajului, pana la 48.117 exemplare pe editie.

Tirajul Romania Libera a crescut cu doar 1,5% la nivelul ultimului trimestru, pana la 40.909 exemplare pe edtie.

Evenimentul Zilei a pierdut 9% din tiraj in trimestrul al patrulea, editand in medie 18.197 exemplare pe editie.

La coada clasamentului se situeaza cotidianul Gandul, al carui tiraj mediu a scazut cu 5% pana la 11.626 exemplare.

Cotidienele sportive au inregistrat o scadere pronuntata, peste cea a pietei, de 3%.

Astfel, liderul Gazeta Sporturilor a pierdut 10% din tiraj, acesta scazand la 39.930 de exemplare in ultimul trimestru din 2010.

Tirajul mediu al competitorului Pro Sport a scazut cu aproape 19,5%, pana la 31.423.

Pe piata cotidienelor cu profil economic nu s-au petrecut schimbari semnificative.

Tirajul Ziarul Financiar s-a mentinut la 12.154 exemplare, iar cel al concurentului Financiarul a crescut cu 2% pana la 3.884.

In cadrul publicatiilor saptamanale Saptamana Financiara a inregistrat o crestere de 166% in ultimele trei luni si a avut un tiraj mediu de 46.316 exemplare.

Concurentii Capital si Business Magazin nu au inregistrat evolutii semnificative pe parcursul ultimului trimestru, editand 12.250 respectiv 8.330 de exemplare.