REAL ESTATE

Cocor isi vinde averea. Cum vor actionarii sa evite cu orice pret executarea silita

18 iulie 2012, ora 15:07, autor(i): Andra Troasca 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Cocor1.jpg
Documente atasate:
ComunicatCocor.pdf (1 MB, fisier PDF)
Actionarii Cocor Bucuresti (COCR), compania care administreaza centrul comercial cu acelasi nume, au aprobat vanzarea magazinului pentru suma de 50 de milioane de euro. In plus, sunt scoase la vanzare toate activele imobiliare detinute in Bucuresti, in incercarea de evitare a executarii silite.

BCR a intensificat presiunea pentru neplata unei datorii de peste 17,7 milioane de euro, amenintand Cocor cu executarea silita.

De asemenea, recent, firma Mitre Building Construction, antreprenorul general al lucrarilor de modernizare si consolidare a magazinului Cocor, a cerut insolventa companiei, motivand facturi neplatite de aproape 120.000 de lei.

In incercarea de a evita executarea silita, cu orice pret, oficialii societatii Cocor au scos la vanzare toate activele imobiliare din Bucuresti, inclusiv magazinul Cocor, pentru a putea achita ratele restante.



Activele din Bucuresti, scoase la vanzare in bloc

Actionarii au decis sa vanda toate activele companiei, astfel ca, in afara de Cocor, mai multe cladiri din centrul Bucurestiului (Bulevardul Unirii nr.27 si Splaiul Independentei nr.1), au fost scoase la vanzare, la preturi situate intre 2.500 euro/mp si 18.000 euro/mp.

In plus, s-au scos la vanzare alte patru spatii din Stefan cel Mare nr.33, Foisorul de Foc nr.1 si Bulevardul Unirii, nr. 21, 23, la preturi de vanzare de 756.000 euro, 378.000 euro, 540.000 euro, respectiv 729.000 euro.

ôSe aproba strategia de restructurare a societatii propusa de Consiliul de Administratie, in sensul valorificarii de active in conditii avantajoase pentru societate, in scopul rambursarii totale sau partiale a creditului sau refinantarea partiala sau totala prin sistemul bancar, institutii financiare sau in orice alt mod, inclusiv emisiunea de obligatiuni, sau renegocierea cu BCR a credituluiö, se arata in comunicatul transmis Bursei de Valori Bucuresti, atasat acestui material.

Dar, pe langa vanzarea in bloc de active, actionarii Cocor iau in considerare si alte variante:

äToate activele societatii care sunt acum scoase la vanzare vor putea fi constituite ca garantii, ipoteci imobiliare sau mobiliare in cazul actiunilor si creantelor, in scopul obtinerii unei refinantari totale sau partiale a creditului contractat cu BCR sau al renegocierii contractelor de credit cu BCR, astfel incat sa se evite scadenta anticipataá si pericolul unei executari silite a societatiiö, mai spune comunicatul.

Se ia in calcul si emisiunea de obligatiuni de minim 3 milioane euro

La solicitarea DailyBusiness.ro, Florea Popescu, presedintele Consiliului de Administratie al Cocor, a declarat ca äsocietateaá analizeaza in prezent toate variantele posibile pentru rambursarea partiala a creditului contractat in 2008 de la BCR. In Adunarea Generala a Actionarilor s-au discutat pana acum mai multe variante de refinantare si de reesalonare a acestui credit, inclusiv o emisiune de obligatiuni in valoare de minim 3 milioane euro, dar si varianta valorificarii prin vanzare a unora dintre cele 11 active imobiliare din Bucuresti care exista in prezent in patrimoniul societatiiö.

äMandatul acordat de AGA este unul general, iar decizia finala in ce priveste refinantarea, re-esalonarea sau vanzarea de active va avea la baza cea mai sustenabila optiune pentru companieö, a mai spus acesta.

Care e pretul corect

La intrebarea DailyBusiness.ro daca exista vreo sansa ca centrul comercial sa fie cumparat cu suma de 50 de milioane de euro, Luiza Moraru, seful departamentului de retail in cadrul companiei imobiliare CBRE Romania, a spus ca este foarte greu de estimat suma la care se poate vinde un centru comercial, fara toate informatiile - venituri din chirii, costuri, venituri din servicii, durata contractelor, garantii etc. Dar, "in cazul in care calculele de rentabilitate sunt corecte, de ce nu?", a spus aceasta.

Asadar suma de 50 milioane euro "poate fi corecta, foarte mult sau chiar foarte putin, in functie de factorii de mai sus, multiplicati cu rata de capitalizare", a adaugat Luiza Moraru. á

In ceea ce priveste perioada de tranzactionare, e dificil de estimat, insa cu singuranta va trebui sa existe un proces de due dilligence, care poate dura si cateva luni, a mentionat oficialul CBRE.

Din declaratiile oficiale ale reprezentantilor Cocor, pretul poate scadea si la jumatate:

Fata de pretul propus, presedintele consiliului de administratie va putea vinde, cu aprobarea consiliului, la un pret care sa nu fie sub 50% din valoarea propusa, de 50 de milioane de euro. Orice reducere de pret sub 50% se poate face doar cu hotararea Adunarii Generale a Actionarilor, spune comunicatul Cocor.

Contradictiile dintre planurile marete si realitate

Decizia de vanzare a magazinului a venit dupa o serie de anunturi privind noi investitii, care sa creasca atractivitatea Cocor:

In iunie, retailerul de imbracaminte Terranova a anuntat ca va deschide un magazin de 1.080 metri patrati in Cocor.

Anterior, in luna mai, oficialii Cocor au anuntat in mai o noua strategie de modernizare a mall-ului, prin crearea unei zone de divertisment de 3.000 de metri patrati la etajul 5 al magazinului, in care urma sa se regaseasca 5 sali de cinema multiplex, sali de bowling, biliard, loc de joaca si food court.

In plus, Cocor mai promitea atunci o imbogatire a mixului de retaileri si servicii adaptate zonei.

La 2 luni de la redeschidere, numarul vizitatorilor a fost pe jumatate din cat era previzionat si pe sfert fata de inainte de modernizare.

Probabil ca repozitionarea Cocor pe segmentul de lux nu a fost tocmai o alegere inspirata pe timp de criza. Inainte de redeschiderea magazinului in 2010, un analist imobiliar, citat de DailyBusiness.ro, anticipa ca va fi foarte dificil pentru piata de acceptat un astfel de concept (un magazin cu branduri de lux-n.r.), in aceasta perioada de criza.

ôIn plus, proiectul a fost perceput ca fiind inactiv de multi retaileri, asa ca nu s-au 'ingramadit' sa inchirieze spatii aici", mai spunea acesta.

Pentru amortizarea investitiei din renovare, magazinul se baza in mare parte pe veniturile din publicitate. Cocor Media Channel, fatada media a magazinului, a raportat in 2011 o cifra de afaceri de 1,4 milioane euro in urma vanzarii de spatiu publicitar outdoor.

Magazinul Cocor s-a redeschis in octombrie 2010, in urma unei investitii de 24,5 milioane euro si are o suprafata comerciala de 10.000 metri patrati.

Potrivit ultimelor informatii, fondul de investitii Broadhurst are 13,32% din titluri, SIF Transilvania detine 10,24% din actiuni, iar SIF Muntenia are 10%. In actionariat se mai regasesc Daniel Stoica (14,66%) si Liviu Ursan (14,83%).

Cocor Bucuresti are ca domeniu de activitate inchirierea si subinchirierea de imobile.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 12 Decembrie 2019, 16:32
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter