- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Cum mai incearca dezvoltatorii sa-si vanda locuintele

20 Jul, 00:03 • cristina.mihai
Dezvoltatorii imobiliari inca se zbat sa gaseasca metode creative prin care sa isi faca ofertele cat mai atractive si accesibile clientilor,  pentru a mentine pe linia de plutire volumul vanzarilor, mult coborat de criza. DailyBusiness.ro a facut o trecere in revista a noutatilor promotionale si a schimbarilor de strategie aplicate anul acesta de cativa dintre cei mai mari dezvoltatori.
Cum mai incearca dezvoltatorii sa-si vanda locuintele

Impact

a fost
dezvoltatorul care a lansat cele mai mari noutati in acest an, mergand pe
introducerea unor noi concepte de locuinte in portofoliu. In urma cu cateva luni, compania a lansat, in proiectul Greenfield din Bucuresti, locuinta „3 in 1”, o garsoniera care are un perete rotativ
si astfel spatiul poate fi impartit dupa placul cumparatorului. Pe langa acest
concept, Impact a lansat si apartamentul
cu gradina, in proiectul rezidential Boreal din Constanta.

De fapt, compania a recompartimentat o
parte din vilele din proiectul constantean in apartamente, ceea ce presupune un pret de
vanzare pe locuinta mult mai mic, cuprins intre 55.000 si 65.000 euro cu TVA
inclus. Acesta acopera si o parte din gradina care anterior era adiacenta casei. Pana acum au fost vandute 135 de vile in proiect, iar maxim 6 case vor fi recompartimentate in apartamente. 

Suprafetele mai mici sunt cel
mai important trend in piata locuintelor noi din ultimii doi ani si continua sa dea tonul in strategiile dezvoltatorilor, care sunt nevoiti sa isi adapteze in continuare produsele.

Dezvoltatorul proiectului Cosmopolis,
de langa Bucuresti, construieste in faza a doua, locuinte
cu suprafete mai mici care sa se incradreze mai bine ca pret final de vanzare
in programul Prima Casa. In plus, oficialii dezvoltatorului
au si o promotie prin care dau cadou o masina Renault fiecarui cumparator de
apartamente de 2 si 3 camere din cladirea K6 a proiectului, care va fi
finalizata in acest an.
 

“Avem deja cateva contracte
semnate pentru apartamentele cu masina. La finalizarea constructie si primirea
apartamentelor cumparatorii vor primi si automobilele. Promotia merge bine”, au
spus oficialii Cosmopolis.

Acestia au explicat, anterior, pentru
DailyBusiness.ro ca ideea campaniei cu o masina cadou pentru un apartament
achizitionat a venit ca urmare a faptului ca multi din potentialii clienti ai
proiectului ezitau sa isi achizitioneze locuinte aici, pentru ca nu aveau
masina proprie si le era dificil sa se deplaseze pana in Bucuresti cu
autobuzul.

Apartamentele din hotelul Rin Grad Hotel au iesit si ele
pe piata in acest an, preturile pornind de la 49.000 euro pentru o unitate de 2
camare.
Ionut
Negoita
, proprietarul cladirii, a declarat inca din
2010 pentru DailyBusiness ca planuieste sa 
transforme cateva sute de camere de hotel in locuinte, iar anul acesta
au aparut si aceste locuinte la vanzare. Pana cum, compania a vandut peste 20
din unitatile locative in hotel.

Anul acesta au prins avant si locuintele din proiect mici din zona de sud. Aproape toate aceste investitii sunt derulate de persoane fizice si presupun locuinte cu suprafete mici care pornesc chiar si de la preturi sub 30.000 euro.

Primul jucator important din zona de dezvoltare care a introdus majoritar garsoniere si 2 camere in blocurile pe care le construia este Conarg, care a lansat inca din 2009 un astfel de proiect in Capitala. Anul acesta dezvoltatorul nu a facut modificari de pret, insa in 2010 a redus preturile, astfel incat acestea sa inceapa de la sub 40.000 euro. Conarg a fost de altfel unul dintre putinii dezvoltatori de locuinte noi care a reusit sa vanda considerabil prin Prima Casa.

Un alt jucator important de pe piata de locuinte noi este Adama, companie care a fost preluata in acest an, integral, de catre fondul de investitii austriac Immofinanz.