Turism

7.500 de romani au cumparat vacante de 12 mil. euro la Targul de Turism

18 Mar, 17:22 • karina.popescu
Targul de Turism al Romaniei, desfasurat in perioada 14-17 martie la Romexpo, a numarat peste 30.000 de vizitatori. Dintre acestia, 25% au cumparat vacante in valoare de 12 milioane de euro, cu 20% mai mult decat anul trecut, au anuntat organizatorii.
7.500 de romani au cumparat vacante de 12 mil. euro la Targul de Turism

La Targul de Turism al Romaniei din
primavara anului trecut au fost prezenti circa 25.000 de vizitatori,
care au cheltuit aproximativ 10 milioane de euro.

Din
ofertele prezentate la targ nu au lipsit turismul cultural, rural si
de business, turismul de tratament/wellness/spa, destinatiile
exotice, croazierele, turismul de aventura si cel religios, turismul
medical, etc. 

 Vizitatorii au arata un interes
deosebit pentru ofertele speciale de tip early booking discounturile
si reducerile
instant booking fiind cele mai vanate,
potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). 

Destinatiile interne cele mai
vandute pentru primavara si vara acestui an au fost Litoralul, Delta
Dunarii, statiunile montane si de agroturism, in timp ce destinatiile
externe cele mai cerute au ramas cele din anii anteriori: Turcia,
Grecia, Spania, Bulgaria. N-a lipsit nici interesul pentru
destinatiile exotice si cosmopolite achizionate in regim de
early-booking precum: Maldive, Dubai, Thailanda, Sri Lanka.

 „Numeroase oferte de vacante dedicate
vizitatorilor interesati de turismul balnear din Romania au fost
oferite in cadrul standului Organizatiei Patronale a Turismului
Balnear din Romania. In ultimii ani, turismul balnear s-a bucurat de
investitii de zeci de milioane de euro, ceea ce face din destinatii
precum Tusnad, Govora, Sovata, Vatra Dornei sau Turda o optiune
viabila” a declarat Mariana Suciu, director general al
Romexpo.

Bugetul mediu alocat de turisti pentru petrecerea
vacantelor interne s-a situat intre 250-350 de euro de familie, in
timp ce pentru deplasarile externe se aloca in medie  750-950 de
euro de familie pentru o vacanta.

„Interesul
pentru achizitionarea produselor turistice in regim de early booking
isi mentine trendul ascendent. Avem de-a face, in sfarsit, cu un
produs matur, dar si cu un public matur, care a inteles rostul
achitionarii din timp a vacantelor prin intermediul agentiilor de
turism si al consilierilor de calatorie avizati. Desi bugetele sunt
mai austere decat in anii trecuti, romanii nu renunta la vacante,
chiar daca perioadele de concediu s-au mai diminuat. Calatorind mai
mult, au devenit mai exigenti si mult mai determinati sa incerce
experiente si destinatii in premiera”, a declarat Lucia Morariu,
presedinte ANAT.

In cadrul
targului, agentiile de turism au avut vacante cu tarife promotionale
incepand cu 1 euro pentru o saptamana in Grecia in luna mai, pana la
cea mai scumpa oferta de vacanta din targ, care a costat peste 20.000
de euro pentru o calatorie cu avionul in jurul lumii, pe o durata de
23 de zile.

   In
ceea ce priveste disponibilitatea vizitatorilor de a-si achizitiona
vacante pentru anul 2013, acestia au fost mai dispusi la calatorii
anul acesta, datorita probabil si numarului crescut de zile libere
din acest an, spun reprezentantii Federatiei Patronatelor din
Turismul Romanesc (FPTR).

Chiar daca
agentiile de turism au oferit cu preponderenta destinatii externe,
cererea vizitatorilor targului pentru litoral a fost mai mare decat
anul trecut, in conditiile unei slabe promovari din partea
ministerului de resort, a carui imagine in cadrul targului a fost la
limita vizibilitatii, mai spun acestia.

Targul
a mai oferit, pe langa pachetele turistice atractive,  o
avanpremiera a spectacolelor ce vor avea loc in acest an pe litoral
si a organizat  spectacole de animatie pentru copii,
cocktailuri, petreceri exotice, mitologice si prezentari de moda.

“Am
avut un targ de succes cu mai multe pavilioane ocupate, mai multi
expozanti, mai multi vizitatori determinati sa cumpere, incasari mai
mari pe durata targului si cu siguranta mult mai multe vanzari
generate in perioada urmatoare, ceea ce ne determina sa credem ca
anul turistic 2013 va fi mai bun decat precedentul”, conchide
Mohamad Murad, presedintele FPTR.

Dintre cifrele targului,
mai amintim:

– cel mai mare numar de companii prezente in
cadrul Targului – 275 de firme participante, dintre care 180 din
Romania si 75 din strainatate: agentii de turism si tour-operatori,
hoteluri si pensiuni, agentii de asigurari si banci, organizatori de
congrese si turism de afaceri, organizatii patronale si asociatii
profesionale, organizatii de promovare a turismului din strainatate,
oficii, organizatii si institutii de promovare a regiunilor turistice
din Romania, dar si prestatori de servicii de transport, de cazare si
de agrement

– 12 organizatii si institutii de promovare a
regiunilor turistice din Romania: Maramures, Iasi, Suceava,
Dambovita, Tulcea, Buzau, Judetul Alba, Hunedoara, Litoralul Marii
Negre, Amara, Baile Herculane, Prahova, Brasov, Bucovina, Sighisoara,
Sibiu, Rasnov, Gorj, Delta Dunarii.

– 8 participari oficiale
din strainatate: Bulgaria, Turcia, Croatia, Serbia, Tunisia, Cipru,
Republica Moldova, Autoritatea Regionala de Turism din Grecia.


peste 15.000 metri patrati suprafata de expunere.

Targul de Turism
al Romaniei este un eveniment organizat de catre Romexpo si Camerele
de Comert si Industrie din Romania, in parteneriat cu ANAT, FPTR,
ANTREC (Asociatia Nationala de Turism Rural Ecologic si Cultural) si
OPTBR (Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania).