Turism

Ce aduce anul in industria aeriana din Romania

05 Jan, 00:01 • cristina.mihai
Mai multe initiative demarate in 2011 se anunta a tine capul de afis anul acesta in industria aeriana. DailyBusiness.ro va prezinta principalele evenimente care vor marca noul an.
Ce aduce anul in industria aeriana din Romania

[b]Vanzarea Tarom pe Bursa[/b]

20% din actiunile companiei Tarom urmeaza sa fie vandute la Bursa de Valori in aprilie.
 
Ministerul
Transporturilor a semnat in decembrie contractul de intermediere pentru
listarea a 20% din actiunile Tarom cu asocierea formata din firmele de brokeraj
Carpatica Invest si Swiss Capital.

„Intermediarul a fost selectat in conditiile in care, pe parcursul
derularii procesului de selectie, acesta a redus nivelul ofertei financiare
(comisionul de intermediere) cu mai mult de 50%. In perioada imediat urmatoare
vor fi demarate serviciile financiare si de consultanta necesare pregatirii,
derularii si inchiderii cu succes a ofertei publice”, se precizeaza
intr-un comunicat al ministerului.

Conform contractului, intermediarul va elabora prospectul preliminar de oferta
publica in termen de 50 de zile de la primirea informatiilor, raportul de
book-building va fi elaborat in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare
a contractului, iar oferta publica va fi finalizata in termen de 120 de zile de
la intrarea in vigoare a contractului, potrivit sursei citate.

[b]Baneasa devine aeroport de business[/b]

Aeroportul Aurel Vlaicu – Baneasa a deschis in decembrie, in urma unei investitii de 2,5 milioane euro, un terminal dedicat pasagerilor
de business, cu o suprafata de 1.500 de metri patrati. Aceasta este prima etapa in proiectul de modernizare
al aeroportului, care din martie 2012
ar urma sa nu mai deserveasca deloc zborurile low-cost, potrivit unor
declaratii anterioare ale ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Ea a recomandat operatorilor low-cost „sa isi reprime nemultumirile”
cauzate de mutarea zborurilor la Otopeni, deoarece serviciile de la aeroportul
Baneasa erau „sub cele intanite intr-o autogara, undeva la tara”.

Unele companii low-cost au reclamat cresterea costurilor odata cu transferul
operatiunilor la Otopeni, sustinand ca serviciile sunt mult mai scumpe.

[b]Reapar destinatiile noi in grilele liniilor
aeriene[/b]
 

Dupa o perioada lunga in care liniile aeriene au fost mai
zgarcite cu noile destinatii, orarul de vara 2012 devine mai bogat.
 

Blue Air introduce in orarul de vara curse catre Venetia si Catania si reia relatia Bucuresti-Lisabona.

Wizz Air introduce in orarul de vara zboruri spre Verona si Palma de Mallorca, din Bucuresti.

Grupul Lufthansa introduce in orarul de vara din 2012 ruta Bucuresti-Berlin.