- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Cum a afectat nehotararea politica business-ul hotelurilor la inceput de an

02 Feb, 00:01 • elena.olteanu
Cristian Popa, directorul general al Comity Prodexim, compania care detine boutique hotelul Tiny Club din Capitala, a vorbit intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro despre profilul clientilor, cat de tentante mai sunt investitiile in unitati de cazare in aceasta perioada, dar si despre unele motive pentru care turistii nu s-au inghesuit in hoteluri la inceput de an.
Cum a afectat nehotararea politica business-ul hotelurilor la inceput de an

Boutique hotelul Tiny Club din Capitala estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 700.000 euro, in crestere cu 75%.

Actionarii Comity Prodexim, firma care detine hotelul, sunt Cristian Popa, Costica Dumitrescu si Mihaela Diaconu.

DB: Odata cu deschiderea noii aripi (care va fi gata in martie – n.r.), doriti sa atrageti si alt gen de clienti, in afara de cei de business?
CP: Odata cu inaugurarea vom reusi sa ne adresam unor clienti atat de business, cat si de leisure. Cu alte cuvinte, vom avea si servicii de leisure si de business.

DB: Care sunt cateva din masurile anti-criza pe care le adoptati in 2009?
CP: Acum incercam sa dezvoltam niste produse in parteneriat cu hoteluri de pe Valea Prahovei, de pe Litoral. Clientii care vin aici pot vizita in scop de leisure Bucurestiul, sau alte statiuni din tara prin parteneriatele pe care vrem sa le dezvoltam. Eu spun ca avem un business plan bine organizat pe 2009.

Pe termen mediu si lung avem in plan sa ne extindem si in afara Capitalei

DB:Mai exista loc pe piata din Bucuresti pentru boutique hoteluri?
CP: Bineinteles. Din punctul meu de vedere, concurenta este singurul lucru care ne-a determinat pe noi sa incercam sa iesim in evidenta tot timpul.

DB: Pe fondul situatiei economice, cat de interesante mai sunt investitiile in hoteluri?
CP: In aceasta perioada, investitiile in industria hoteliera nu mai sunt asa tentante asa cum erau anii trecuti, intrucat criza economica afecteaza profiturile.

DB: In afara de perioada de criza financiara, pe care o traverseaza toate industriile, ce probleme mai vedeti in business-ul hotelier?
CP: Eu cred ca afacerea aceasta mai este sensibila si la factorii politici. Instalarea noului guvern si faptul ca au prelungit numirea secretarilor de stat, directorilor generali, a avut ca rezultat faptul ca orice agent economic, orice investitor strain nu ar fi avut cu cine sa vorbeasca daca venea in tara. Daca ati observat, in Bucuresti pana pe data de 20 se circula lejer, orasul era gol.

DB: Dar nu credeti ca oricum decembrie si ianuarie erau luni fara clienti de business?
CP: Pentru mine nu erau considerate asa pentru ca am clienti care prin specificul activitatii lor lucrau si in acea perioada. Intr-adevar sunt luni care nu au aceleasi ponderi ca celelalte.

DB: Intentionati sa extindeti acest concept de boutique hotel si in provincie?
CP: Pe termen mediu si lung (5-10 ani) intentionam sa deschidem alte hoteluri Tiny Club si in afara Bucurestiului. Momentan asteptam ca Tiny Club sa ajunga la o maturitate.

DB: Care sunt zonele pe care le vizati cel mai mult pentru extindere?
CP: Vizam Timisoara, Constanta, Brasov. Vrem sa fim in locuri unde se face si turism de business si de leisure.Acum vrem sa testam piata prin parteneriatele de care v-am mentionat, iar in viitorul apropiat vizam propriul concept leisure-business.

DB: Care credeti ca sunt zonele cele mai potrivite pentru deschideri de boutique hoteluri?
CP: Nu exista zone „speciale” pentru a dezvolta astefel de hoteluri. Eu cred ca daca este amplasat la o distanta de 20 de metri fata de strada principala este un atu, atunci se imbina „utilul cu placutul”, discretia necesara si distanta mica fata de interesul public. Cred ca daca as dezvolta acelasi hotel in partea de vest sau sud a Capitalei sunt convins ca ar avea acelasi succes pentru ca acesti clienti cauta conceptul, nu neaparat locatia.

DB: Care este profilul clientilor boutique hotelurilor?
CP: Noi ne adresam clientilor care apreciaza calitatea, luxul, ambientul familial. Clientii se cunosc intre ei, discuta, cred ca se intampla sa si lege afaceri impreuna. Printre ei se numara medici, oameni din banci, din corporatii. Probabil ca si ceilalti care activeaza pe acelasi segment au acelasi profil al clientilor, insa nu stiu exact.

DB: Inchiriati si camere pentru filmari productii TV. Ce procent din cifra de afaceri anuala reprezinta aceste contracte?
CP: Anul trecut am inceput aceasta colaborare, care mai este valabila si anul acesta, insa nu pot sa spun cat reprezinta din cifra de afaceri.

DB: Ce alte business-uri mai detineti in afara de Tiny Club?
CP: Nu mai detin alte business-uri. Ma axez numai pe Tiny Club. Bineinteles ca daca vor exista oportunitati de afaceri, nu am sa le neglijez.

DB: Ati primit oferte de vanzare a hotelului?
CP: Am primit o oferta din partea unui lant hotelier international, caruia ii lipseste aceasta locatie, insa noi nu intentionam sa vindem.

DB: La cat evaluati hotelul in cazul in care va decideti sa-l vindeti?
CP: Imi este foarte greu sa spun pentru nu am intrat in aceste detalii.

DB: In ce masura va afecteaza greutatea obtinerii de credite in momentul actual?
CP: E o problema foarte mare, insa momentan nu ne-a afectat deoarece am contractat un credit inainte sa se declanseze aceasta situatie, iar restul finantam din surse proprii.

DB: Care este ponderea boutique hotelurilor din totalul pietei hoteliere din Romania?
CP: Foarte multe se declara boutique hoteluri, insa nu toate sunt. Eu cunosc cateva hoteluri pe care le consider o concurenta corecta.

DB: Care este diferenta dintre un boutique hotel si unul obisnuit?
CP: Boutique hotelurile au serviciile personalizate, o atmosfera familiala, locatii mai mici.

DB: Care este investitia pe camera intr-un boutique hotel, fata de unul obisnuit?
CP: Este mai mare decat intr-un hotel normal, datorita serviciilor personalizate. Eu, spre exemplu nu am nicio camera la fel. Poate sa fie si cu 300% mai mult pe camera.