Turism

Cum a ajuns o agentie de turism online romaneasca in topul Deloitte

28 Nov, 00:01 • cristian.lacraru
Compania romaneasca Vola.ro Student Adventure, ce opereaza site-ul de rezervari de bilete de avion si vacante Vola.ro, se situeaza pe locul 13 in clasamentul Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2011, care ierarhizeaza cele mai dinamice companii de tehnologie din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, si pe primul loc in clasamentul companiilor din Europa Centrala si de Est.
Cum a ajuns o agentie de turism online romaneasca in topul Deloitte

DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Daniel Truica, managing partner al
Vola.ro, despre factorii care au contribuit la succesul companiei.

Cresterea spectaculoasa a afacerilor Vola.ro este data de „mixul bun” alcatuit din investitiile in platforma tehnologica si din dezghetarea pietei de cumparaturi online, care a schimbat comportamentul consumatorilor care se indreapta din ce in ce mai mult catre acest mediu, a spus Truica.

Totusi, acesta considera ca piata online este departe de a fi matura, insa acest lucru nu inseamna ca toti jucatorii de pe piata vor creste spectaculos.

„Cred ca urmatorii 3 ani vor fi extrem de importanti pentru piata de online travel, cand aceasta piata va ajunge sa reprezinte un procent important din piata totala de travel. Insa este clar ca unii jucatori au ratat startul – vorbesc aici in primul rand de agentiile traditionale care s-au grabit sa-si dezvolte un depertament de online. Cred ca piata va fi modelata de cativa jucatori care au o strategie clara, iar acestia vor avea cresteri importante”, a declarat seful Vola.ro.
[quote=Daniel Truica, managing partner Vola.ro]Agentiile traditionale au ratat startul in online[/quote]
Acesta spune ca criza a influentat piata, modifdicand structura cererii si influentand trecerea dinspre mediul offline, al agentiilor traditionale, catre mediul online, pe masura ce clientii au cautat preturi mici.

daniel Truica ca doua elemente sunt foarte importante in succesul unui business la inceput de drum.

„Sunt doua lucruri foarte importante din punctul meu de vedere. Primul: gaseste-ti avantajul competitiv care te defineste”, a spus Truica.

„Cu ce te deosebesti fata de ceilalti? Comunica-l clar catre clienti, catre angajati, catre toata piata, in mod continuu, fara ambiguitati, obsesiv. Un al doilea element important este evident factorul uman. Oricata finantare ai avea nu o sa suplineasca absenta unei echipe de oameni inteligenti”, a adaugat seful companiei.

Vola.ro a inregistrat in perioada 2006-2010 o crestere a afacerilor de 6.219%, potrivit datelor Deloitte.

In prima jumatate a acestui an, Vola.ro inregistra afaceri de 28 de milioane de lei, suma de peste trei ori mai mare decat in perioada similara a anului trecut. Compania isi propune pentru 2011 afaceri de 15 milioane de euro.