- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Cum s-a nascut un business cu oferte turistice in Thailanda dupa o partida de pescuit

23 Feb, 00:01 • cristina.mihai
Romania, anul de criza 2010. Pe o piata ultra-aglomerata, cea a turoperatorilor, se lanseaza un nou jucator, Total Adventure Travels. Punctul de diferentiere: specializare pe Thailanda. Investitii anul acesta: peste 100.000 euro. Cum a pornit totul? Dupa o partida de pescuit.
Cum s-a nascut un business cu oferte turistice in Thailanda dupa o partida de pescuit

„Thailanda este Raiul pescarilor”, spune George Andone, unul dintre actionarii turoperatorului proaspat lansat pe piata, si pescar inrait.

„As putea sa fac o gluma si sa spun ca orice turist care nu prinde un peste de cel putin 20 de kilograme isi primeste banii inapoi”, a mentionat Andone. El a initiat acest business impreuna cu alti trei parteneri: Andrei Chiper, un tanar de 30 de ani stabilit in Bangkok de patru ani, si doi fosti agenti imobiliari din Ploiesti, Lia Mitescu si Dan Taracila.

Povestea agentiei incepe cu Andrei Chiper, un fost om de marketing, care pana acum mai aducea turisti in Thailanda pe cont propriu. Lui ii apartine ideea afacerii.

„Am inceput acest business din pasiune. M-a abordat Andrei (Chiper – n.r.), m-a chemat la pescuit acolo si pe urma am hotarat sa infiintam acesta firma”, povesteste George Andone.

Acesta i-a contactat si pe cei doi fosti agenti imobiliari din Ploiesti si impreuna au lansat noua companie, care a primit licenta de turoperator la finalul anului trecut. Pentru 2010, reprezentantii turoperatorului evita sa faca estimari cu privire la volumul afacerilor, limitandu-se sa declare ca „va fi un an al investitiilor”.

Compania ofera pachete turistice axate si pe pescuit. Un astfel de pachet, cu cazare 8 nopti, porneste de la 1.745 euro si include pescuit marin diurn si nocturn, pentru care promit senzatii tari: pestii cantaresc peste 30 kg, asa ca aici pescarii nu vor mai fi nevoiti sa minta in ceea ce priveste marimea „capturii”.

Din valoarea pachetului turistic, cea mai mare pondere o are transportul, Thailanda fiind o destinatie mai degraba ieftina.

„Cu 400-500 euro stai in Thailanda 10 zile. Este o destinatie foarte ieftina. Eu am fost socat cand am mers acolo intr-un local sa mananc, iar la final am platit echivalentul a 15 lei”, povesteste Andone.

Din experienta sa turistica in aceasta tara, Andone povesteste ca mai toti thailandezii au auzit de Hagi si Dracula. De aici, le-a venit ideea celor 4 asociati sa promoveze si Romania in Thailanda, nu doar Thailanda in Romania.

„Daca pentru noi Thailanda este o destinatie exotica, si pentru ei Romania este la fel de exotica. Vrem sa promovam muntele acolo, dar nu numai”, spune Lia Mitescu, unul dintre actionari.

Pentru a vinde pachete turistice in Romania, a fost infiintata o companie in parteneriat cu o firma din Thailanda, dupa cum cere legislatia din aceasta tara. Actionarii inca nu au hotarat ce destinatii romanesti vor fi promovate si la ce preturi. Cel mai probabil, ei vor revinde aceste pachete turistice catre alti turoperatori.

Cat despre pachetele create de companie si revandute in Romania de alte agentii, Mitescu spune ca pentru moment au incheiat contracte cu peste 20 de agentii revanzatoare.

„In 2010 vom investi. La jumatatea anului vom deschide un birou la Bucuresti si in curand, unul in Thailanda, pentru a promova acolo Romania. Nu avem inca definitivat bugetul de investitii, insa cu siguranta va depasi 100.000 euro”, a spus Lia Mitescu.

Chiar daca regiunea Balcanilor genereaza un numar redus de turisti pentru Thailanda, piata romaneasca este una cu potential. Numarul turistilor romani care vor merge in aceasta destinatie este estimat sa creasca cu 20% in 2010, pana la peste 6.000.