- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Directorul uneia dintre cele mai mari agentii de turism de pe piata: Inceputul lui 2010 a fost cu 20% mai slab

09 Mar, 13:46 • cristina.mihai
Situatia turismului romanesc nu a fost una roz la inceputul acestui an, cand vanzarile au mers in unele cazuri chiar mai slab decat in 2009. Ion Antonescu (foto), directorul uneia dintre cele mai mari agentii de turism locale, Marshal Turism, spune ca a fost un inceput de an cu 20% mai slab, iar business-ul pe care il conduce se va contracta pe intreg anul pana la 16-17 mil. euro, fata de 21 mil. euro in 2009.
Directorul uneia dintre cele mai mari agentii de turism de pe piata: Inceputul lui 2010 a fost cu 20% mai slab

„Va fi mai rau decat anul trecut. Daca in 2008 am avut o cifra de afaceri de 31 mil. euro, in 2009 am avut 21 mil. euro, iar anul acesta ma astept la 16-17 mil. euro”, mai spune Antonescu, care adauga ca in functie de evolutia pietei va mai da oameni afara si va mai scadea salarii.

„Nu am inca un plan in acest sens, dar in functie de situatie vor recurge si la aceste modalitati de reducere a costurilor. Important este sa terminam anul pe profit”, mai spune Antonescu.

Anul trecut, toate marile agentii de turism locale au inregistrat scaderi ale business-ului.

Paralela 45, spre exemplu, a inregistrat anul trecut afaceri in scadere cu 23%, la 40 mil. euro, iar pentru anul in curs, reprezentantii agentiei mizeaza pe o stagnare la nivelul lui 2009.

De asemenea, Happy Tour a anuntat ca business-ul s-a contractat cu 20-25% in 2009. Reprezentantii companiei au fost in declaratiile anterioare mai optimisti si au estimat ca in cel mai rau caz anul acesta afacerile vor stagna. Pana la ora publicarii articolului, acestia nu au putut fi contactati.