- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Peacock: Hotelurile mari pot dezechilibra piata daca micsoreaza tarifele

30 Apr, 14:03 • cristina.mihai
Hotelurile cu un numar mare de camere din Capitala pot determina confuzie in randul clientilor si scaderi neplanificate de preturi in randul concurentei, daca practica o anumita inconsecventa tarifara, a spus Paul Marasoiu, presedintele companiei de consultanta hoteliera Peacock Hotels.
Peacock: Hotelurile mari pot dezechilibra piata daca micsoreaza tarifele

„In momentul in care vinzi un hotel de 100 de camere cu orice pret nu afectezi piata in mod fundamental, insa daca vinzi cu orice pret sa zicem un hotel de 5.000 de camere atunci creezi o disfunctionalitate pe intreaga piata”, a explicat Marasoiu.

Aceasta a explicat ca nu vor fi afectate tarifele hotelurilor afiliate marilor brand-uri internationale, ci cele ale hotelurilor independente.

Pe de alta parte, Daniel Vasilescu, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FTPR), considera ca flexibilitatea tarifara este specifica tuturor oraselor mari si tuturor unitatilor hoteliere mari, aceasta mobilitate in stabilirea tarifelor nedezechilibrand neaparat piata.

Vasilescu considera ca un anumit hotel cu anumit tarif pe camera este ales in functie de nevoile clientului si nu duce la confuzie.

In schimb, Marasoiu are o parere diferita. „Aparent, tarifele mici nu afecteaza clientii in mod negativ, insa cand discutam de piata hoteliera apar variatii. Un hotel de 4 stele care vinde camere la tarife de 2 stele va starni neincredere si confuzie in randul clientilor, mai ales daca hotelul respectiv nu este afiliat unui brand international”, a precizat el.

Pentru investitorii care planuiesc sa construiasca hoteluri de mari dimensiuni pe o piata imatura inca, ar fi o decizie mai rationala sa intre pe segmentul de 2-3 stele, cu atat mai mult in Bucuresti, unde exista o cerere mare pe aceste segmente, spun analistii pietei hoteliere.

Pe piata hoteliera bucuresteana compania Pro Confort a inagurat anul acesta hotelul Rin Grand Hotel, cu o capacitate de aproape 1.500 de camere.

Reprezentantii companiei au estimat un grad de ocupare de 40-50% in primul an de functionare al unitatii hoteliere.