- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Romanii cu bani fac economii in concediu: schimba Rolls Royce pe Mercedes

27 Jun, 13:01 • cristina.mihai
Chiar si turistii romani de lux fac reduceri ale bugetelor, renuntand la unele "extravagante" in vacanta, cum ar fi cererile de ambarcatiuni private sau masinile scumpe utilizate pentru transferul de la aeroport la hotel, spun reprezentantii agentiilor de turism.
Romanii cu bani fac economii in concediu: schimba Rolls Royce pe Mercedes

Pe piata locala se vand anual cateva mii de vacante de lux in valoare totala de cateva zeci de milioane de euro, iar criza economica a modificat in comportamentul acestui tip de turisti doar frecventa cu care pleaca in vacanta, nu si stilul in care calatoresc.

„Acesti clienti nu vor pleca niciodata in vacante care sa fie sub nivelul cu care s-au obisnuit ani intregi: asa ca avionul la business class si hotelul de 5 stele sunt litera de lege”, spune George Rusu, presedintele agentiei Pro Tours, care adauga ca prudenta acestor clienti se observa cel mai mult atunci cand vine vorba de frecventa cu care pleaca in vacante. „Daca inainte pleacau in vacante de trei ori pe an, acum pleaca de doua ori”, mai spune Rusu.

Totusi, tendinta de economisire este intalnita si in alte aspecte ale acestui sector al turismului. „Cerintele acestor clienti sunt cam aceleasi, doar ca acum se observa tendinta de a renunta la unele ‘floricele’. Daca inainte unii dintre ei doreau neaparat sa aiba o barca privata pentru plimbarile din vacanta, acum sunt dispusi sa imparta o ambarcatiune si cu alti turisti si astfel sa reduca costurile”, spune Sorin Stoica, proprietarul agentiei de turism Eturia, compania care a vandut anul acesta circa 40 de vacante cu preturi de peste 10.000 euro, cea ce a reprezentat o crestere de circa 10%, fata de anul trecut.

„Exista o tendinta de economisire, insa la un alt nivel: daca inainte poate doreau transfer cu Rolls Royce de la aeroport, acum se multumesc si cu un Mercedes, sau in loc sa isi cumpere bilet la business-class, prefera un Premium voyage la Air France, care este tot un business class, dar cu mai putine servicii incluse”, explica Stoica.

Cea mai scumpa vacanta vanduta de Eturia in acest an a valorat 28.000 euro si a presupus un sejur de 2 saptamani cu cazare in apartamentele unora din cele mai luxoase unitati de cazare din Singapore, Malaezia si Bali.

„Clientii de lux pleaca de obicei de doua ori pe an in vacanta, in vara si de Revelion, dar condimenteaza aceaste plecari si cu city-break-uri”, mai spune Stoica.