COMPANII, CARIERE

Cum a ajuns un fost angajat al Postei sa-si faca un business de milioane de euro

13 iunie 2011, ora 00:03, autor(i): Madalina Pana 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
daniel ivan.JPG
Daniel Ivan, directorul general si fondator al companiei de management al flotelor auto FMS, a pornit pe calea antreprenoriatului in 2002. Pana atunci, lucrase la Posta si la o companie privata In 7 ani, a ajuns la un business de peste 10 milioane lei (2,5 milioane euro).

13 decembrie 1993 a fost prima sa zi de lucru, in cadrul directiei de Transporturi a Postei Romane. In perioada celor 3 ani de activitate la aceasta companie, Ivan a manageriat, printre altele, o flota auto formata din 10 masini, printre care Dacia, Aro, Dacia Papuc, camion precum si vagoane postale inchiriate de la CFR.

El a ramas cu un gust amar de pe urma acestei experiente. Din cauza banilor putini, trebuia sa le repare mereu si sa le carpeasca. Ivan recunoaste insa aceasta experienta i-a prins bine. "Incercam cu bani putini si multa inteligenta sa ne descurcam. Lucram cu niste mecanici si lacaturi foarte isteti. Gaseam mereu solutii sa mearga treaba".

In vara lui 1996, seful sau a fost promovat, iar Ivan a fost numit in locul acestuia. "Aveam atunci 160-170 de oameni in subordine, cu state vechi in Posta. Doar unul era mai tanar ca mine", isi aminteste Ivan.



Promovarea a produs insa un declic in mintea sa. "Am ajuns sef. Mai departe nu pot ajunge decat dupa 10 ani", si-a spus atunci Daniel Ivan.

Un alt motiv care l-a determinat sa pareseasca Posta Romana a fost birocratia cu care se confrunta. "Si un bec daca vroiam sa scoatem, trebuie sa cerem mai multe semnaturi", a explicat acesta.

Dupa o scurta perioada, in care nu a trebuit sa-si caute prea mult un loc de munca, s-a angajat pe 1 noiembrie 1996 ca sef de parc auto la Plurifarm (Mediplus in prezent). Si nu s-a plictisit niciodata pe parcursul celor 8 ani in aceasta companie, care se dezvolta rapid, in prezent cel mai mare distribuitor de medicamente din Romania.

Tot in perioada cand lucra la Mediplus, Ivan pierdea cateva ore pe zi dand consultanta colegilor. Acestia il abordau cu diverse probleme precum unde sa-si faca asigurare, de unde sa ia mai ieftin anvelope.

Astfel, i-a venit in 2002 ideea sa-si infiinteze propria firma care sa se ocupe de toata viata unei masini, Neocar.

Pentru ca a gasit intelegere la actionarii Mediplus, Ivan a mai lucrat 2 ani la aceasta companie, in paralel cu dezvoltarea propriului business. Investitia initiala in Neocar a fost de 7.000 euro si a vizat achizitia unui soft, a unui calculator si copiator la mana a doua, precum si a unui Tico si Damas.

In 2004, Mediplus si celelalte companii din grupul A&D Pharma si-au externalizat serviciul de management al flotei auto catre Neocar.

"Pana in noiembrie 2004 invatasem ce inseamna sa fii antreprenor, mic patron", a spus Ivan, precizand ca ulterior a atras in companie fondul de investitii Gemisa.

Noul actionar a venit cu know-how, i-a luat multe griji de pe cap si l-a ajutat pe partea de vanzari, a explicat Ivan. Astfel, compania Neocar transformata in FMS (Fleet Management Services) in 2005, a ajuns sa administreze o flota de circa 2.000 de masini, fata de cateva sute la inceput, dupa ce a castigat noi clienti in afara A&D Pharma.

Criza a lovit si firmele din domeniu, astfel ca in acea perioada seful FMS a fost nevoit sa ia cele mai grele decizii din cariera sa. "In 2009 ne-am despartit de 4 colegi, dintre care 2 plecau oricum".

De asemenea, din cauza crizei si a intrarii in incapacitate de plata a unor clienti, compania are inca de recuperat creante de 200.000 lei. "Criza ne-a invatat sa deschidem ochii si sa ne dezvoltam si celelalte simturi", a spus Ivan.

El a explicat ca cererea pentru serviciile prestate de compania sa a revenit din toamna anului trecut, dar nu la nivelul la care se astepta. "Companiile romanesti inca sunt tributare acelei mentalitati ca trebuie sa le ramana masina in proprietate, fara sa evalueze costurile", a explicat Daniel Ivan.

Potrivit acestuia, companiile pot economisi si pana la 30% daca isi externalizeaza serviciul de management al flotelor auto.

Fleet Management Services estima in urma cu un an o crestere de 10% a cifrei de afaceri in 2010, pana la 2,7 milioane de euro, fata de nivelul de 2,45 milioane euro atins in 2009.

FMS este unul dintre cei mai importanti jucatori din piata de servicii de inchiriere auto pe termen lung si administrare de flote auto, are 5 unitati in Bucuresti, Iasi, Timisoara, Brasov si Cluj-Napoca, si peste 350 de parteneri in toata tara.

In prezent, compania administreaza peste 2.000 de vehicule si are un portofoliu clienti precum Bricostore, Ernst & Young, A&D Pharma si Cargill Oils & Agriculture.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 21 Octombrie 2020, 08:33
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter