- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Heineken Romania: Cifra de afaceri in crestere cu 12% in S1

03 Sep, 12:31 • Redactia DailyBusiness
Heineken Romania a raportat o cifra de afaceri neta de 436 milioane lei (103 mil. euro) pentru prima jumatate a anului 2009, in crestere cu 12% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Heineken Romania: Cifra de afaceri in crestere cu 12% in S1

„Investitiile in marcile noastre focus, consolidarea Bere Mures, precum si strategia noastra de a ne concentra pe activele de baza ale companiei au contribuit la obtinerea cresterii de 12% a cifrei de afaceri”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, director general Heineken Romania.

„Mai mult, revizuirea atenta a investitiilor, programele de management al costurilor si managementul capitalului de lucru au contribuit la imbunatatirea generarii de numerar”, a mai spus van Karnebeek.

Heineken Romania are cel mai diversificat protofoliu de marci de pe piata de bere din Romania (13 marci), investitiile fiind concentrate pe 5 dintre ele: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt si Bucegi, potrivit companiei.

„In prima jumatate a anului, toate aceste marci au inregistrat rezultate conform estimarilor noastre”, a adaugat Jan Derck van Karnebeek.

In primele 6 luni ale acestui an, piata berii a scazut cu aproximativ 11% in ceea ce priveste volumul, conform estimarilor Heineken Romania. Scaderea pietei romanesti de bere este rezultatul situatiei economice la nivel international si local, situatie care a determinat diminuarea puterii de cumparare a romanilor si a increderii consumatorilor.

In privinta evolutiei pietei berii in doua jumatate a anului, Jan Derck van Karnebeek spune ca este dificil de prevazut, din cauza contextului economic global si local, care este incert.

„Obiectivul nostru pentru a doua jumatate a anului 2009 si pentru anii urmatori este castigarea cotei de piata in valoare”, a mai spus oficialul Heineken Romania.

In ceea ce priveste structura pietei, din punctul de vedere al segmentelor de pret, aceasta nu a inregistrat modificari semnificative comparativ cu anul trecut.

In prima jumatate a anului, potrivit datelor AC Nielsen, segmentul Super Premium a inregistrat o cota de piata de 9,5%, segmentul Premium – 12,2%, segmentul Mainstream – 36,5%, segmentul Economic – 39%, iar segmentul berii fara alcool – 2,8%.

In ceea ce priveste ambalajele, cotele de piata pentru PET si CAN (doza) au inregistrat o usoara crestere, in timp ce cotele de piata pentru sticla si KEG au inregistrat o usoara scadere.

In prima jumatate a anului, segmentul berii la PET a inregistrat o cota de piata de 46,7%, segmentul berii la sticla – 37,3%, segmentul berii la CAN (doza) – 14,5%, si segmentul berii la KEG – 1,5%, potrivit AC Nielsen.

In ceea ce priveste distributia, canalul HoReCa are o pondere de 30% in perioada ianuarie-iunie 2009, in timp ce canalul Retail are o pondere de 70%, raportul fiind aproximativ egal cu cel de anul trecut.

Heineken Romania are 5 fabrici, situate in Constanta, Craiova, Hateg, Miercurea Ciuc si Targu Mures si 1.300 de angajati. Portofoliul de marci cuprinde Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gosser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita si Hategana.