- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Ministerul Transporturilor va da in judecata constructorul podului Calafat-Vidin

07 Oct, 17:46 • Redactia DailyBusiness
Ministerul Transporturilor va da in judecata compania spaniola FCC Construction, aleasa de Bulgaria pentru constructia podului Calafat-Vidin, pentru a recupera costurile suplimentare generate de intarzierea lucrarii.
Ministerul Transporturilor va da in judecata constructorul podului Calafat-Vidin

In prezent, costurile suplimentare pentru partea romana sunt de aproximativ 5 milioane de euro.

„Toate sumele pe care partea romana le acumuleaza din cauza intazierilor celor de la FCC vor fi recuperate in instanta. Pana acum, din intarzieri s-au inregistrat deja 5 milioane euro”, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, in cadrul unei vizite de lucru, alaturi de omologul bulgar, la santierul podului.

FCC a solicitat Ministerului Transporturilor din Bulgaria extinderea termenului de finalizare a lucrarii cu un an, respectiv pana in 2012.

„Exista pretentii suplimentare de la constructor pentru a prelungi termenul de finalizare, insa este inacceptabil”, a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Alexandr Tsvetkov.

Ambele parti au cerut companiei spaniole FCC sa elaboreze in termen de o luna un pachet de masuri, astfel incat proiectul sa fie finalizat in termenul stabilit, respectiv decembrie 2011.

„Vom evalua toate solutiile tehnice care vor fi propuse peste o luna. Nu voi ezita sa ma adresez instantei pentru a recupera pagubele produse statului roman”, a declarat Boagiu.

Potrivit lui Boagiu, FCC a promis in urma cu trei luni ca lucrarea va fi finalizata in decembrie 2011.

„Au invocat, pentru extinderea termenului, lucruri precum starea vremii si inundatiile, evenimente care nu s-au produs in ultimele trei luni”, a spus Boagiu.

In acest proiect, Romania construieste infrastructura de acces la pod, rutiera si feroviara, pe malul romanesc al Dunarii. Lucrarile sunt efectuate de consortiul AZVI/Vimac si costa 66,9 milioane euro, bani de la buget si 33,82 milioane euro de la UE prin programul ISPA.

Costurile suplimentare pentru partea romana sunt cauzate de conservarea lucrarilor si de mentinerea echipelor din partea constructorului si a consultantului.

„In partea romana nu exista probleme si trebuie sa privim lucrarea in ansamblu, si pe partea romana, si pe partea bulgara”, a mai afirmat Boagiu.

Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente.

Proiectul beneficiaza de finantare gratuita de 70 de milioane de euro, prin programul european ISPA.

Podul dintre Calafat si Vidin va avea o lungime de doi kilometri si este un element important pentru coridorul european de transport care va laga orasul german Dresda de Istanbul, Turcia.

Dezvoltarea proiectului va costa in total 226 de milioane de euro.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata instituției
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata ...
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această greșeală care îi poate costa scump
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această ...
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră în construcție lângă Stadionul Steaua
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră ...
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai mari vânzări
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai ...
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România