- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Nei Guard: Unele firme apeleaza la detectivi pentru monitorizarea unor angajati-problema

30 Jan, 00:01 • traian.badulescu
Mihai Neicu, proprietarul Nei Guard, fost actionar al Romguard, a vorbit intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro despre efectele crizei asupra pietei serviciilor de securitate, precum si despre particularitatile asigurarii pazei in lanturile de retail.
Nei Guard: Unele firme apeleaza la detectivi pentru monitorizarea unor angajati-problema

Firma de paza si protectie Nei Guard face parte din holdingul Nei, care mai cuprinde companii ca Nei Tehnics & Strategies, cu activitati de distributie sisteme de securitate, Nei Management Consulting, care ofera servicii de consultanta si Nei Medica Concept – Romgermed, cu servicii medicale.

DailyBusiness.ro Ce estimari aveti privind piata serviciilor de securitate?
Mihai Neicu: Valoarea contractelor de prestari servicii in domeniul securitatii private pe anul 2008 este de 200-250 milioane euro, chiar in conditiile in care spre finele anului, incepand din luna octombrie, cererile de asemenea servicii au scazut. In conditii normale, piata serviciilor de securitate ar fi cunoscut o dezvoltare mult mai mare fata de anii anteriori, daca efectele crizei economice nu ar fi fost resimtite si in acest domeniu.

DB: In conditiile reducerii in continuare a cererii de astfel de servicii, estimati ca piata ar putea inregistra o scadere anul acesta?
MN: Daca efectele crizei se extind in timp si spatiu, apreciem ca piata serviciilor de securitate va scadea, putand sa ajunga, ca valoare, chiar si sub 200 milioane euro.

DB: Care sunt, in opinia dumneavoastra, principalele tendinte de pe piata anul acesta?
MN: Efectele crizei economice constand in reducerea sau stagnarea activitatii si disponibilizarea angajatilor pot sa duca la cresterea gradului de insecuritate pentru bunuri si persoane. In aceste conditii, este posibil sa creasca cererile pentru sisteme tehnice de securitate, inclusiv monitorizarea si dispecerizarea locuintelor si bunurilor apartinand persoanelor fizice si juridice.

DB: Pe ce loc va plasati in piata de profil? Care sunt principalii competitori?
MN: Nei Guard, dupa opinia mea, se situeaza intre primele 10 societati de profil din Romania. Nu cred ca este colegial sa nominalizez un competitor sau altul din acest segment.

DB: Cat la suta din venituri sunt generate de activitatile din zona detectivilor si cat de cele de paza propriu-zise?
MN: Daca ar fi sa facem o comparatie intre veniturile realizate din activitatile de detectivistica si cele de securitate privata, sigur ca cele realizate din serviciile de paza si sisteme tehnice sunt mai mari cu aproximativ 40-50%. Am convingerea ca vor creste si veniturile din activitatile de detectivi, avand in vedere multitudinea de cereri pe care le avem, cat si gradul de complexitate si dificultate a problemelor pe care trebuie sa le rezolvam, si pentru care de obicei se percep tarife mari.

DB: Ce presupune nisa detectivilor pe care va axati?
MN: Activitatea detectivilor se axeaza pe verificarea unor parteneri de afaceri (bonitate, solvabilitate, seriozitate) si de aici oportunitatea de a incheia sau nu o serie de contracte (in functie de rezultatul verificarilor). Alt exemplu, supravegherea activitatii unor transportatori de rea credinta si documentarea activitatii infractionale desfasurate de acestia (furturi din propriile lor camioane, inlesnirea furturilor din parcare in locuri nepazite).

Pe de alta parte, activitatea de detectivistica a fost directionata si in zona identificarii vulnerabilitatii unor firme de renume din Romania, la cererea unor parteneri seriosi care si-au propus sa investeasca major in economia noastra. In acest sens, prin verificarile efectuate s-au minimalizat riscurile investitionale.

In ultimul timp au aparut grupuri organizate de asa-zisi „oameni de afacerii” ce-si propun sa insele parteneri prin cec-uri, ordine de plata fara acoperire.

Nu in ultimul rand, o serie de firme apeleaza la serviciile de detectivistica pe linia cunoasterii unor angajati-problema (vicii care-i fac incompatibili cu jobul lor), de exemplu, director al unei sucursale bancare impatimit de jocul de ruleta. Conducerea bancii care ne-a solicitat sa urmarim acest director, in varsta de 32-34 ani, a observat ca lipseau bani din casa.

DB: Cat dureaza un astfel de caz, de urmarire a unui angajat?
MN: De la o zi pana la cateva saptamani.

DB: Paza caror tipuri de obiective asigura venituri mari companiilor de profil?
MN: In general, veniturile mari provin de la companii a caror securitate se asigura prin dispozitive de paza cu mai multe posturi ceea ce presupune ca acestea sa se intinda pe suprafete mari, cum sunt supermarket-urile, depozitele de produse, santierele de constructii de ansamble de locuinte si unele unitati industriale mari. In plus, cu detectivismul ne ocupam numai de un an de zile.

DB: Care sunt cei mai mari clienti ai companiei?
MN: Printre clienti importanti ai companiei noastre se numara lanturi de retail din Bucuresti si diferite orase din tara (precum Carrefour – n.r.), depozite, santiere de constructii inclusiv navale si altele.

DB: Ce valoare zilnica au, in medie, furturile din magazine pe care le depistati?
MN: In anul care a trecut, in magazinele asigurate cu paza de compania noastra, am redus la minim numarul furturilor, cele depistate de agentii nostri avand valoare ce se ridica la sume cuprinse intre 200 – 400 lei/magazin, fara ca aceste furturi sa se produca zilnic, de obicei sunt sporadice (la 2-3 zile – n.r.).

DB: Ati sesizat vreo crestere a valorii acestora de-a lungul timpului?
MN: Daca ar fi sa comparam de la an la an numarul tentativelor de sustragere a unor bunuri si produse din magazinele pe care noi le asiguram cu paza umana, acestea au crescut pentru ca s-au inmultit si numarul obiectivelor cu care noi avem incheiate contracte de paza si monitorizare.

DB: Ce fel de produse se fura cu precadere?
MN: De cele mai multe ori se atenteaza la produse alimentare si componente ale unor produse electrotehnice si casnice, inclusiv piese si subansamble pentru autoturisme.

DB: In ce perioada a anului creste numarul acestor incidente?
MN: In general, aceste sustrageri se produc in perioadele in care magazinele sunt mai aglomerate, cum ar fi cu ocazia primirii salariilor sau in preajma sarbatarilor, cand infractorii profita de aceasta prezenta masiva de cumparatori, cat si de neatentia casierelor si controlorilor de poarta.

DB: Ce cifra de afaceri ati avut anul trecut si ce estimari aveti pentru 2009?
MN: Cifra noastra de afaceri pe anul 2008, din business-ul de servicii si produse de securitate, a fost in jur de 5,3 milioane euro la o rata de schimb de 3,7 lei / euro, iar pentru anul 2009 din estimarile si bugetul pe care ni l-am facut, vrem sa depasim cifra de 5 – 6 milioane euro si sa ajungem la peste 1.500 angajati.