- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Banca Transilvania se lanseaza pe segmentul cardurilor contactless

28 Feb, 15:58 • adrian.mihaltianu
Banca Transilvania a anuntat vineri ca a inclus in oferta cardurile contactless, care le permit clientilor sa faca plati de maxim 100 de lei fara a mai introduce codul PIN.
Banca Transilvania se lanseaza pe segmentul cardurilor contactless

Astfel, Banca
Transilvania concureaza pe acest segment cu BCR, BRD, ING Bank si
Raiffeisen Bank.

Cardurile de debit BT destinate
persoanelor fizice, emise in varianta contactless, sunt urmatoarele:
Visa Electron, Mastercard Mondo, Mastercard Direct si Mastercard
Gold.

Tehnologia care sta la baza acestor
tipuri de carduri permite efectuarea platilor de pana la valoarea de
100 lei sau 20 euro, prin simpla apropiere a cardului de un terminal
contactless, fara a mai fi necesara introducerea acestuia in POS,
respectiv testarea PIN-ului.

Pe langa platile foarte rapide,
cardurile contactless pot fi utilizate ca oricare alt card, atat
pentru cumparaturi la comercianti, cat si pentru retrageri de numerar
de la bancomat, cumparaturi online, pentru plata facturilor la
bancomat sau la automatele de plati din sediile BT.

Utilizarea unui card contactless nu
presupune costuri suplimentare pentru clientii Bancii Transilvania.
Taxele si comisioanele cardurilor contactless sunt similare celor
pentru cardurile standard, cu exceptia comisionului de emitere a
cardului: Visa Electron (15 lei), Mastercard Mondo (15 lei),
Mastercard Direct (4 euro). In cazul Mastercard Gold, comisionul nu
este modificat, acesta fiind de 50 de lei.

Banca Transilvania are in portofoliu
peste 2 milioane de carduri. In functie de volumele de tranzactii
generate prin utilizarea cardurilor BT de catre clienti, cota de
piata este de 17%. Oferta bancii cuprinde 16 tipuri de carduri,
destinate persoanelor fizice si companiilor. Banca are o retea de
18.500 de POS-uri si aproape 900 de bancomate.

Banca Transilvania a
inregistrat in 2013 un profit brut de 443,1 milioane lei, mai mare cu
30% fata de aceeasi perioada a anului 2012, respectiv un profit net
de 374,9
milioane lei, in crestere cu 17% fata de cel din anul
precedent.


Activele

bancii totalizau, la 31 decembrie 2013, 32,066
miliarde de lei, in crestere cu 8,4%.