- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Banii si socializarea: Liderii din banking fac jocurile si pe Facebook?

29 Nov, 00:07 • adrian.mihaltianu
Bancile au descoperit retelele de socializare si cauta sa devina cat mai populare pe aceasta cale. Unele reusesc sa atraga mai multi followeri, altele mai putini. Este liderul de piata lider si pe Facebook? Coincid cele doua topuri? Vezi ce efecte are implicarea bankingului in social media.
Banii si socializarea: Liderii din banking fac jocurile si pe Facebook?

In Romania “virusul” Facebook s-a
raspandit foarte repede. Astfel, in prezent exista 6,6 milioane de
utilizatori, avand un grad de penetrare de aproape 70% in randul
internautilor, conform facebrands.ro. Aproape 60% dintre acestia au
varste cuprinse intre 11 si 34 ani, exact acea categorie de persoane
vizata si de banci.

Inca din anii 2009 – 2010
institutiile financiare au inceput sa atraga clienti pe retele
sociale. Iata mai jos topul bancilor cu cei mai multi fani pe
Facebook
, datele fiind preluate pe data de 28 noiembrie:

1. BCR – 297.380 fani

2. Banca Transilvania –
278.279 fani

3.
ING Bank – 163.805 fani

4.
GarantiBank – 92.895 fani

5.
UniCredit Tiriac Bank –
44.371 fani

In schimb, cea mai relevanta ierarhie de business din sistem, respectiv topul bancilor dupa active, conform datelor pe 2012, arata diferit:

1. BCR
2. BRD
3. Banca Transilvania
4. CEC Bank
5. UniCredit Tiriac

BCR ocupa tot pozitia de lider, BT se afla in ambele topuri dar pe locuri diferite, UniCredit Tiriac este pe 5 in amandoua clasamentele. ING Bank si Garanti stau bine pe Facebook, in timp ce BRD si CEC Bank au pozitii puternice in piata, desi nu sunt foarte active pe reteaua de socializare.

Printre bancile cu prezenta pe Facebook
se mai numara si Raiffeisen Bank (16.458 fani), Millennium
Bank (14.001 fani), Bancpost (10.619 fani),
Intesa
Sanpaolo Bank (10.588 fani), BRD
Groupe Societe Generale (10.007 fani plus 43.000 fani pe pagina BRD Student) si Credit Europe Bank
(6.246 fani).
 

Cine gestioneaza conturile



BCR este
[url=https://www.facebook.com/BCRRomania]prezenta pe Facebook[/url]
din mai 2010, avand
o echipa dedicata de digital, care
gestioneaza si prezenta in social media.

De asemenea, Banca Transilvania are
[url=https://www.facebook.com/BancaTransilvania]profil pe
Facebook[/url] din iunie 2009. Strategia de comunicare si
implementarea acesteia sunt o activitate in-house, de care se ocupa
echipa de PR si marketing online a bancii.

La randul sau,
GarantiBank este
[url=https://www.facebook.com/GarantiBankRomania]prezenta pe
Facebook[/url] din 14 octombrie 2010, fiind una dintre primele banci
prezente in social media. Gestinarea contului este realizata de
a
gentia de relatii publice Oxygen PR care are o echipa
dedicata.

UniCredit Tiriac
Bank si-a lansat
[url=https://www.facebook.com/UniCreditTiriacBank]pagina de
Facebook[/url] in martie 2012. Acesta este creata ca o sucursala a
bancii in social media. Astfel, exista un tab, e-Sucursala, unde
clientii pot intra in sesiuni de chat securizate cu consultantii
bancii, au acces direct la harta cu reteaua de sucursale si ATM-uri
ale UniCredit Tiriac Bank, la platformele de Online B@nking si
BusinessNet, pot vedea cursul valutar si de asemenea au acces la
informatii despre produsele bancii si proiectele acesteia.

”Contul este gestionat deopotriva de
noi, dar si de agentia de online – Republika Interactive. In timp
ce agentia ne ajuta cu partea de implementare a campaniilor pe care
le derulam, de dezvoltare a aplicatiilor sau de creare de continut
audio/video, in house realizam partea editoriala. Si in house
sarcinile sunt impartite – e-Sucursala e gestionata exclusiv de
colegii din Call Center, cei care preiau si o parte dintre mesajele
pe care le primim de la clienti in privat, iar continutul propriu zis
este realizat de departamentul de Identitate & comunicare –
Catalina Miciu, internal and online office”, au declarat
reprezentantii UniCredit.

Si Millennium Bank este
[url=https://www.facebook.com/MillenniumBankRomania]prezenta pe
Facebook[/url] din septembrie 2012. Contul este gestionat de agentia
de creatie impreuna cu echipa de comunicare a bancii.

Bancpost detine
[url=https://www.facebook.com/Bancpost]cont pe Facebook[/url] din
octombrie 2011, fiind administrat de o persoana dedicata, care
gestioneaza intreaga prezenta a bancii in mediul online.

La Intesa Sanpaolo Bank Romania,
[url=https://www.facebook.com/IntesaSanpaoloBankRomania]gestionarea
contului[/url] se face de catare o agentie specializata, Digital
Star.

Totodata, BRD este
[url=https://www.facebook.com/BRDGroupeSocieteGenerale]prezenta pe
Facebook[/url] din luna august a anului 2010. Contul
este gestionat de o echipa multidisciplinara: comunicare, call-center
si agentia iLeo.

De asemenea, banca are mai multi fani
in randul tinerilor. Astfel, institutia financiara mai are un profil pe reteaua sociala,
BRD Student, care e dedicat studentilor si are peste 43.000 de fani.


Cum
interactioneaza bancile cu prietenii virtuali

In cei 3 ani de
cand BCR este prezenta pe Facebook, a reusit sa stranga o communicate
de aproape 300.000 de fani cu care interactioneaza prin postari cu
tematica diferita dar adaptata preocuparilor prietenilor /fanilor,
jocuri , aplicatii dar si informatii utile. Ca o simpla
exemplificare, in 2013, pana la acest moment, postarile BCR au
adunat/ primit peste 75.000 de Like-uri, peste 6 100 de comentarii si
au fost distribuite/ share-uite de peste 8.500 de fani”, au spus
oficialii bancii.

Conform acestora, in
acest moment, profilul celor care interactioneaza cu BCR pe Facebook
este echilibrat, fiind format din 45% femei / 55% barbati.Segmentul
de varsta dominant: 18 – 34 ani. Fanii provin atat din Romania, cat
si din Italia, Spania, Marea Britanie si Germania. Din tara, cei mai
multi sunt din Bucuresti, dar si din Iasi, Timisoara si Constanta.

«Banca Transilvania
are aproape 280.000 de fani pe Facebook. Cei mai multi dintre acestia
sunt din Romania, Italia si Spania. Prietenii BT pe Facebook au intre
13 si 65+ ani; Principalele categorii de varsta ale prietenilor BT pe
Facebook: 41%: 18 – 24 de ani; 29%: 25 – 34 de ani; 15%: 35 –
44 de ani”, au aratat reprezentantii BT.

Potrivit lor, strategia de comunicare
BT prin Facebook are ca obiective: interactiune; transmiterea
noutatilor despre BT si din alte domenii; vanzari; consultata privind
oferta BT; lansarea de produse, servicii si campanii; brand awarness;
campanii dedicate prietenilor de pe Facebook.

Comunicarea BT pe Facebook are loc in
doua sensuri: postari ale bancii / raspunsuri la intrebarile fanilor,
cele mai multe dintre acestea avand legatura cu oferta BT; BT
pastreaza diversitatea postarilor: noutati, articole din presa,
analize, informatii utile, imagini, materiale video, mesaje
inspirationale, oferte etc. Conform datelor
Insights Facebook BT, in ultimele 7 zile postarile bancii au fost
vazute de aproape 100.000 de persoane, insemnand, in medie, ca peste
7.000 de fani au vizualizat fiecare informatie postata de BT.

La Garanti Bank,
interactiunea este una deschisa, ofering constant fanilor ultimele
noutati din cadrul bancii, dar si informatii de interes general. „Le
oferim fanilor poze in exclusivitate de la evenimentele pe care le
organizam sau la care participam, ii tinem mereu la curent cu ceea ce
facem (campanii, oferte, noutati) si ne intereseaza feedback-ul lor.
De asemenea, avem aplicatii prin care fanii nostri pot castiga
diverse premii”, au declarat reprezentantii bancii.

Majoritatea fanilor
GarantiBank se afla in segmentul de varsta 25-34 ani, predominant
femei si locuiesc in marile orase ale tarii. Sunt fani interesati de
mediul business, tehnologie, calatorii si nu numai.

UniCredit Tiriac
Bank publica pe pagina de socializare
informatii
relevante despre banca, produsele, proiectele si oamenii institutiei,
uneori avand si concursuri cu premii. In ceea ce priveste
statisticile, doua treimi dintre fani sunt barbati (68%), marea
majoritate din Romania/Bucuresti.

In acelasi timp, Millennium Bank
interactioneaza cu prietenii de pe Facebook in principal prin
intermediul continutului pe care il publica zilnic. Astfel, banca
ofera: tips & tricks despre cum sa aleaga si sa foloseasca
produsele si serviciile bancare in general (si nu doar ale bancii);
informatii care sa inspire (de exemplu, optiuni pentru petrecerea
timpului liber, destinatii de vacanta etc.); precum si informatii
despre campanii sau promotii pe care le deruleaza. In plus, banca
organizeaza concursuri cu premii pentru prietenii sai.

Cea mai mare parte
dintre prietenii de pe Facebook ai Millennium Bank este reprezentata
de tineri cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, activi din punct
de vedere social si la curent cu tot ce este nou.


„Avem date demografice referitoare la
fanii Bancpost si cautam sa adaptam la aceste statistici mesajele
postate. In principiu tinem in balanta mesajele referitoare la
produsele si serviciile Bancpost cu noutati si informatii pe care
fanii nostri le-ar putea gasi interesante”, au spus oficialii bancii

La BRD, stilul este
unul relaxat si prietenos cu fanii, deschis la dialog si gata sa
ofere suport tehnic clientilor. Majoritatea fanilor sunt femei,
segmentul de varsta cuprins intre 25 si 34 de ani fiind cel mai bine
reprezentat. Majoritatea sunt din Romania, apoi din Europa, dar
exista si fani din zone mai indepartate precum India, Brazilia,
Mexic, Indonezia sau Argentina.


Facebook nu e
singura retea de socializare agreata de banci

BCR este prezenta in social media si cu
cont de [url=https://twitter.com/infoBCR]Twitter[/url],
[url=http://www.linkedin.com/company/BCR/]LinkedIn[/url] si canal
[url=http://www.youtube.com/user/videobcr]Youtube[/url]. De asemenea, Banca
Transilvania interactioneaza cu fanii si pe
[url=www.twitter.com/B_Transilvania]Twitter[/url],
[url=www.pinterest.com/btransilvania.com]Pinterest[/url],[url=www.linkedin.com/BancaTransilvania]LinkedIn[/url]
si [url=www.youtube.com/ZanulBT]YouTube[/url].

GarantiBank este
prezenta si pe
[url=http://www.linkedin.com/company/garanti-bank-romania]LinkedIn[/url],
[url=http://www.pinterest.com/garantiromania]Pinterest[/url] si
[url=https://www.youtube.com/user/GarantiBankRO]YouTube[/url].
Si UniCredit mai
mare cont pe
[url=http://www.youtube.com/user/UniCreditTiriacBank]YouTube[/url]
dar si pe
[url=http://instagram.com/unicredittiriacbank]Instagram[/url].

La randul sau, Millennium Bank are un
canal dedicat pe
[url=www.youtube.com/user/RoMillenniumBank]YouTube[/url], in timp ce
BRD mai are cont Twitter. Si Bancpost mai detine:
[url=atelieredeidei.ro]Blog[/url],
[url=http://www.youtube.com/user/BancpostRomania]YouTube[/url],
[url=https://twitter.com/bancpost]Twitter[/url],
[url=http://www.linkedin.com/company/bancpost]LinkedIn[/url] si Google+, dar si un blog.
La acestea se adauga prezenta in online
a unuia dintre proiectele de CSR ale Bancpost, The NO Project.

De asemenea, ING
Bank, pe langa pagina de
[url=https://www.facebook.com/INGWebCafe]Facebook[/url], are cont si
pe [url=https://twitter.com/ing_ro]Twitter[/url] si
[url=http://www.youtube.com/user/ingbankromania]YouTube[/url].