- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ce cred romanii despre publicitate: Reclamele, folositoare si practice

12 Sep, 11:44 • Redactia DailyBusiness
Un procent de 77% dintre romani sunt de parere ca reclamele ofera cateodata detalii practice sau folositoare legate de un nou produs.
Ce cred romanii despre publicitate: Reclamele, folositoare si practice

De asemenea, ei sunt de acord cu faptul ca publicitatea ii ajuta sa faca mai usor comparatie intre produse si ca poate crea o competitie mai mare intre producatori, incurajand imbunatatirea produselor, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania, realizat pentru Iqads.

Studiul mai arata ca desi micsorarea bugetelor de media in publicitate a fost evidenta in ultimii 2 ani, nu acelasi lucru poate fi spus si despre numarul de spoturi TV si radio, machete de presa sau outdoor-uri, care a ramas constant sau chiar a crescut, gratie micsorarii tarifelor de publicitate.

„Am facut acest studiu pentru ca voiam sa vedem daca intuitia noastra referitor la modul in care este perceputa publicitatea se adevereste”, a declarat Adriana Lungu, Business Developer IQads.

„Scriind in fiecare zi despre branduri, campanii de comunicare, consumatori si relatia dintre toate aceste concepte, am vazut ca din ce in ce mai multi oameni primesc publicitatea ca pe o forma de entertainment. Si ca, gratie acestui lucru, treptat, publicitatea si-a facut loc in viata noastra – de la reclamele pe care le disecam atunci cand suntem cu prietenii la o bere sau participarea la seri speciale cu proiectii de reclame si pana la imprumutarea anumitor expresii sau cuvinte din spoturi TV sau campanii online. Exact despre asta vrem sa vorbim prin intermediul acestui raport”, a mai spus Lungu.

Rezultatele studiului GfK au fost comparate cu rezultatele obtinute intr-un studiu similar, realizat in 2002, surprizand evolutia din ultimii 9 ani a perceptiei consumatorilor de publicitate, precum si transformarile care au avut loc in aceasta perioada in relatia branduri – consumatori.

Astfel, in ultimii 9 ani, evolutia cifrelor pe acest subiect pare a fi consecinta „bombardamentului mediatic”, conform datelor din studiu.

Cercetarea realizata de GfK Romania pentru IQads scoate la suprafata si diferente remarcabile in perceptia consumatorilor care depind de demograficele acestora.

Astfel, in unele privinte, parerile sunt foarte diferite in functie de sexul, varsta sau localizarea respondentilor.
Prin urmare, daca folosirea vedetelor in reclame are un impact in scadere asupra consumatorilor din orasele mici si din mediul rural, nu acelasi lucru se poate spune despre Bucuresti, unde numarul persoanelor carora le este atrasa atentia de reclamele in care apar vedete creste cu 13% comparativ cu 2002.

Aceeasi situatie este valabila si in ce priveste gradul in care reclamele reusesc sa ii mai amuze pe consumatori.

Daca numarul celor care considera ca publicitatea este de cele mai multe ori distractiva este in scadere (de la 2 treimi in 2002 la 58% in 2011), exceptie si de la aceasta regula fac locuitorii din Bucuresti, carora agentiile de publicitate se straduiesc sa le atraga atentia mai mult, cautand si abordari diferite.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Se taie accesul la Facebook și Instagram, din 10 decembrie! Cine sunt cei vizați
Se taie accesul la Facebook și Instagram, din 10 decembrie! Cine sunt cei vizați
Peste 22.000 de joburi disponibile în România. La majoritatea NU se cere experiență
Peste 22.000 de joburi disponibile în România. La majoritatea NU se cere experiență
Pantone: „Cloud Dancer”, culoarea anului 2026. Ce semnifică albul în contextul global actual
Pantone: „Cloud Dancer”, culoarea anului 2026. Ce semnifică albul în contextul global actual
Campania electorală pentru alegerile locale s-a încheiat. AEP face apel la competitorii electorali să respecte cu stricteţe prevederile legale
Campania electorală pentru alegerile locale s-a încheiat. AEP face apel la competitorii electorali ...
CNN: Trump își expune deschis disprețul față de Europa în noul său plan de securitate națională
CNN: Trump își expune deschis disprețul față de Europa în noul său plan de securitate națională
SUA anunță progrese în negocierile cu Ucraina privind planul de încheiere a războiului
SUA anunță progrese în negocierile cu Ucraina privind planul de încheiere a războiului
Petrolierul rus Kairos, lovit de o dronă ucraineană în Marea Neagră, a eșuat pe coasta Bulgariei
Petrolierul rus Kairos, lovit de o dronă ucraineană în Marea Neagră, a eșuat pe coasta Bulgariei
Un zgârie-nori din Groznîi, capitala Ceceniei, a fost incendiat de o dronă ucraineană. Kadîrov va „răspunde personal” adversarilor, în curând
Un zgârie-nori din Groznîi, capitala Ceceniei, a fost incendiat de o dronă ucraineană. Kadîrov va ...
A încetat din viață Frank Gehry, arhitectul vizionar, autor al unor clădiri emblematice precum Muzeul Guggenheim din Spania
A încetat din viață Frank Gehry, arhitectul vizionar, autor al unor clădiri emblematice precum Muzeul ...
Sondaj AtlasIntel: Competiţie strânsă între Anca Alexandrescu şi Daniel Băluţă în cursa pentru Primăria Capitalei
Sondaj AtlasIntel: Competiţie strânsă între Anca Alexandrescu şi Daniel Băluţă în cursa pentru ...
Guvernul pregătește o nouă „Ordonanță trenuleț”, care să limiteze cheltuielile publice
Guvernul pregătește o nouă „Ordonanță trenuleț”, care să limiteze cheltuielile publice
Netflix va cumpăra studiourile și afacerea de streaming ale Warner Bros Discovery, într-o tranzacție de 83 de miliarde de dolari
Netflix va cumpăra studiourile și afacerea de streaming ale Warner Bros Discovery, într-o tranzacție ...
Guvernul impune limite românilor care cumpără ţigări din Bulgaria. Cine nu respectă regulile va fi considerat contrabandist
Guvernul impune limite românilor care cumpără ţigări din Bulgaria. Cine nu respectă regulile va ...