TURISM

Hotelurile romanesti au scazut tarfiele cu 30% in acest an, dar tot sunt mai scumpe decat cele bulgaresti

23 decembrie 2011, ora 13:18 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
hotel.jpg
Tarifele practicate de hotelurile romanesti au scazut cu 30% in acest an, fiind mai mici cu 5% decat cele din Ungaria si la jumatate comparativ cu hotelurile din Austria, insa depasesc cu 20% tarifele practicate de hotelierii bulgari, potrivit Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR).

"Chiar si in conditiile majorarii taxelor si impozitelor, dublarii costurilor pentru utilitati si a taxelor supradimensionate privind forta de munca, hotelierii romani au reusit sa scada tarifele in 2011 cu 30% fata de anul 2010. Comparand tarifele pentru o camera dubla standard in hotelurile de trei, patru si cinci stele din capitalele tarilor cu care ne aflam in concurenta directa, s-a ajuns la concluzia ca preturile practicate de hotelierii din Romania sunt cu aproximativ 20% mai mari decat in Bulgaria, cu 5% mai mici decat in Ungaria si cu 50% decat in Austria", se arata intr-un comunicat al FPTR.

In ceea ce priveste taxele aferente salariilor, platite catre stat, Romania se situeaza printre "tarile fruntase" la costul fortei de munca, acesta fiind considerabil mai mare, cu aproape 30 de procente, fata de Bulgaria, comparabil cu Ungaria si mai mare cu 11% decat Austria.

De asemenea, Romania ocupa primul loc in topul tarilor cu care concureaza in turism in ceea ce priveste numarul contributiilor la stat, respectiv zece, urmata de Ungaria si Bulgaria, unde angajatorul trebuie sa plateasca opt taxe.



"In aceste conditii de majorare a costurilor cu intretinerea si contributii la stat atat de mari pentru angajati si angajatori, hotelierii nu au posibilitatea de a oferi tarife mai mici mentinand sau imbunatatind calitatea serviciilor. Ca urmare, oamenii de afaceri din turism se lupta pentru existenta, si in niciun caz pentru obtinerea unui profit care ar putea fi investit in imbunatatirea calitatii serviciilor si in realizarea unei promovari externe eficiente. Este ca si cum am trai in doua tari diferite. Pe de o parte, patronii sunt obligati sa ofere servicii la preturi competitive, insa in plan secund se confrunta cu o serie de cheltuieli exagerate", se mai arata in comunicat.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 28 Ianuarie 2022, 11:05
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter