- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Mai multi pasageri la Otopeni. Cine ii transporta in oras?

20 Mar, 14:21 • valentin..nicolae
Aeroportul Henri Coanda (fostul Otopeni) va prelua, din 25 martie, traficul de pe Aurel Vlaicu (fostul Baneasa), astfel ca numarul de pasageri va creste cu 45%, potrivit Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti. Cum va fi gestionat fluxul de calatori?
Mai multi pasageri la Otopeni. Cine ii transporta in oras?

Henri Coanda este deservit in prezent doar de liniile RATB Express 780 si 783, dupa ce trenul care asigura legatura intre Otopeni si Gara de Nord a fost anulat din cauza conditiilor meteorologice.

Aeroportul Baneasa, fiind mai aproape de Bucuresti, era deservit de mai multe linii ale RATB. Aici pasagerii puteau evita calatoria cu taxiul spre oras apeland la mijloacele de transport in comun, numeroase datorita pozitiei aeroportului. Acestea asigurau legatura cu toate zonele Bucurestiului (de exemplu liniile 131, 335, 301, 205, etc) si functionau in regim normal (nu ca express).

„I-am rugat oficial pe cei de la RATB sa suplimenteze numarul de autobuze pana la aeroportul Otopeni, iar dansii mi-au spus ca vor aduce modificari daca vor observa o crestere a traficului”, a spus Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.

Acelasi raspuns din partea RATB a primit si DailyBusiness.ro.

„RATB  monitorizeaza circulatia pe liniile expres 780 si 783 si in situatia in care fluxul de calatori va creste, suntem pregatiti sa suplimentam numarul de autobuze de pe aceste linii”, au declarat reprezentantii Regiei Autonome de Transport Bucuresti.

Prin urmare, cel putin momentan, cei de la RATB nu vor suplimenta mijloacele de transport intre Bucuresti si Otopeni.

„Probabil ca dupa doua zile vor vedea si dansii si vor suplimenta numarul de autobuze”, a spus Valentin Iordache.

Odata cu mutarea curselor low-cost pe aeroportul Otopeni, traficul de pasageri va creste cu 45%.

„Ne asteptam ca la sfarsitul anului, aeroportul Henri Coanda sa raporteze un numar total de pasageri de 7,4 milioane”, a spus Valentin Iordache.

In 2011, aeroportul Otopeni a fost utilizat de circa 5 milioane de pasageri, in timp ce aeroportul Baneasa „a gazduit” 2,4 milioane de pasageri.

In ceea ce priveste trenul CFR Calatori, care asigura legatura intre aeroportul Otopeni si Gara de Nord, acesta a fost anulat inca din ianuarie din cauza conditiilor meteorologice si a „utilizarii foarte scazute”. Totusi, trenul figureaza si acum ca posibilitate de transport din si spre oras pe site-ul aeroportului.

„Astept un raspuns de la CFR cu privire la reintroducerea trenului. Noi i-am intrebat cand va fi reluata ruta. Teoretic acest lucru trebuia sa se intample deja pana in data de 25 martie”, a spus reprezentantul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.

Reprezentantii CFR au spus ca anularea trenurilor a fost prelungita, deoarece „acest tip de serviciu
combinat tren/auto este reanalizat in vederea identificarii unor solutii pentru
corelarea cu traficul aerian si in final repozitionarea in conditii optime pe
piata de transport suburban”.
 
„In contextul transferului
activitatii companiilor de zbor low -cost de la Aeroportul International
Bucuresti Baneasa la Aeroportul International
Henri Coanda (Otopeni), au avut loc intalniri si discutii  privind reluarea experimentala a circulatiei trenurilor ‘Henri
Coanda Expres’
pentru a se putea face o evaluare a pietei si solicitarii lor,
urmand a se lua o decizie in aceasta privinta in urmatoarele zile”, au declarat reprezentantii CFR Calatori pentru DailyBusiness.ro.

Legatura feroviara dintre Bucuresti si Aeroportul Otopeni, utilizand linia ferata existenta, care duce spre Slobozia, a fost inaugurata in martie 2009. Singura investitie a constat in construirea unui peron. Initial, au fost inchiriate autocare cu aer conditionat, iar ulterior s-a trecut la utilizarea unor microbuze.Legatura dintre Punctul de Oprire Aeroport Halta si Henri Coanda era asigurata de un microbuz.

Revenind insa la alternativele de transport pentru pasagerii aeroportului Otopeni o alta solutie sunt taxiurile, insa aici intervine „batalia” dintre taximetristii cu licenta si cei independenti.”S-au dat peste 500 de licente pentru taxiuri cat sa acopere cererea. Daca va mai fi nevoie, vom mai da si alte licente”, a punctat Valentin Iordache.

Totusi desi exista aceste licente, taximetristii independenti – sau „piratii” cum mai sunt numiti, cer si pana la 50 de euro pentru o cursa intre aeroport si centrul Bucurestiului.De asemenea, si taxiurile acreditate depasesc uneori tariful de 3,5 lei per kilometru.

Pretul pentru doua calatorii pe liniile express 783 si 780 este de 7 lei, iar tariful pentru o calatorie cu trenul CFR Henri Coanda Express era anterior anularii de 8 lei.

De asemenea, liniile aeriene low-cost au anuntat ca intentioneaza sa isi modifice orarul de zbor dupa mutarea pe Otopeni, intrucat aici pot opera si pe timpul noptii. Pe aeroportul Baneasa programul de zbor este 06.00-22.00.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului James Cameron are o distribuție stelară
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului ...
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși vor plăti amenzi de până la 30.000 de lei!
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși ...
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt consecințele
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt ...
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim cele mai bune oferte
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim ...
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și mâncare în 2025
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și ...
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii regenerabili vor fi acceptați
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii ...
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Biletele de tren se scumpesc de mâine. Intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026
Biletele de tren se scumpesc de mâine. Intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026