La Cocoș este cel mai puternic retailer din România, înregistrând o cifră de afaceri de un miliard de lei în 2024. Profitul net a crescut şi el, ba chiar într-un ritm mult mai alert, aproape dublându-se de la 19 la 36,5 de milioane de lei.
Așadar, prin rezultatele obținute anul trecut, compania a devenit primul retailer român care a depășit pragul de un miliard de lei cifră de afaceri. Rezultatele au fost obținute cu o rețea de trei magazine pe suprafață mare: două în Ploiești și unul în București. Cea de-a patra unitate, din Brașov, a fost inaugurată în prima lună a acestui an.
Fondatorul retailerului a fost, recent, în Germania, pentru a negocia una dintre cele mai surprinzătoare tranzacții din România în 2025.
Oficialul grupului Schwarz, cel mai mare retailer european, proprietar al lanțurilor de magazine Lidl și Kaufland, l-a abordat pe Iulian Nica pentru a prelua acțiunile La Cocoș. Potrivit informațiilor, grupul intenționează să preia un pachet de 70% din acțiunile companiei, Iulian Nica, proprietarul La Cocoș, păstrând 30% din acțiuni și rămânând la conducerea companiei alături de echipă.
Negocierile s-au purtat între fondatorul La Cocoș și oficialii de top ai Schwarz.
„Am deosebita plăcere să vă anunț că La Cocoș va deveni parte a Grupului Schwarz. Este o reală mândrie și o recunoaștere a muncii, dedicării și performanței noastre să fim integrați într-o structură de lider global. Prin această asociere se reconfirmă valoarea modelului La Cocoș care are un potențial real de creștere.
Le mulțumesc investitorilor actuali pentru încrederea și sprijinul acordat, dar și pentru faptul că predau acest model de business în cele mai bune mâini.
Suntem mândri că, împreună cu echipa noastră actuală și viitoare, vom putea continua să construim durabil, având sprijinul Grupului Schwarz pentru a păstra identitatea brandului La Cocoș și pentru a amplasa sigla autentic românească pe toate magazinele care se vor deschide, atât în România, cât și în Europa.
Această tranzacție nu este o simplă preluare, ci un parteneriat strategic menit să extindă și să consolideze conceptul La Cocoș, transformându-l într-un reper internațional în cadrul Grupului Schwarz. Astfel, La Cocoș va avea șansa să devină al patrulea pilon strategic, alături de Lidl, Kaufland și Schwarz Produktion.”,a declarat Iulian Nica, Director General, La Cocoș, potrivit ZMBV.
Citește și: Ce salariu primește un casier „La Cocoș”. Supermarketul românesc are nevoie de angajați