Edilul oraşului Ineu, Călin Abrudan, a declarat luni că fabrica ar urma să se închidă după ce şi-a redus activitatea în ultimii ani, iar în prezent hala de producţie este prea mare în raport cu numărul de angajaţi rămaşi.
„Din păcate, producţia de la Ineu ar urma să se mute în afara Uniunii Europene. Am înţeles că nu mai este rentabil să se păstreze hala la numărul de angajaţi care mai sunt, pentru că se plăteşte o chirie foarte mare. Aptiv era cel mai mare angajator din zona Ineu, în ultimul an a avut între 800 şi 1.000 de salariaţi. Înţeleg că o mică parte vor mai rămâne câteva luni, pentru dezinstalarea şi mutarea utilajelor”, a anunțat primarul.
Acesta susține că bugetul local va fi afectat de închiderea fabricii: „Fiind cel mai mare angajator, era şi cel mai mare contribuitor la bugetul local. Sperăm, totuşi, să compensăm această pierdere prin venirea unor noi investitori, şi avem discuţii avansate în acest sens. De altfel, este deja sigur că un investitor va crea 500 de locuri de muncă peste aproximativ un an, prin deschiderea unei fabrici de componente electronice”.
Abrudan a adăugat că s-au purtat deja discuţii cu autorităţile competente pentru a se reintegra cât mai repede forţa de muncă în alte fabrici din zonă. Contactat de Agerpres, directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Arad, Alexandru Molnar, a motivat că informaţiile despre închiderea fabricii au fost primite, deocamdată, pe cale neoficială.
„În acest moment, nu am primit notificarea de concedieri colective de la niciun mare angajator, dar am purtat discuţii despre situaţia de la Ineu cu autorităţile locale. În funcţie şi de cererea de forţă de muncă de pe piaţă, vom încerca reintegrarea celor care vor fi disponibilizaţi, dar vom organiza şi cursuri de reconversie profesională, dacă va fi cazul”, a transmis Molnar.
În timp ce reprezentanţii fabricii din Ineu nu au putut fi contactaţi pentru un punct de vedere, unii angajaţi au dezvăluit că au fost informaţi despre încetarea producţiei şi acordarea de salarii compensatorii.
În vară, un alt mare angajator din Arad şi-a închis fabrica, fiind vorba de Astra Rail Industries, care a fost deţinută de compania Greenbrier şi care producea vagoane de marfă. În total, din totalul de 777 de angajați, 699 au fost concediați.
Potrivit unui comunicat transmis de Greenbrier România la acea vreme, decizia a fost influenţată de mai mulţi factori, printre care presiunile tot mai puternice de la nivelul industriei de profil, costurile operaţionale în creştere prin comparaţie cu celelalte fabrici, dar şi constrângerile logistice legate de vechimea unităţii şi de mediul urban. Compania a dat asigurări că va continua să îşi consolideze operaţiunile de producţie la fabricile din Caracal şi Drobeta-Turnu Severin.