- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

O nouă fabrică de trenuri se construiește într-un oraș mare din Ungaria. Cine se află în spatele investiției

02 Dec, 11:45 • Daniela Oancea
Grampet-GFR din România și CRRC Shandong din China au semnat recent un acord de asociere pentru înființarea unei noi fabrici de trenuri în Ungaria. Investiția va fi la Debrețin, unde Grampet deține deja o unitate specializată în reparația și modernizarea vehiculelor feroviare. Noua facilitate va produce vagoane deschise, vagoane simple și vagoane pentru transport de containere, iar producția este estimată să înceapă din 2025, scriu editorii vg.hu.
O nouă fabrică de trenuri se construiește într-un oraș mare din Ungaria. Cine se află în spatele investiției

Alegerea destinației de investiții a fost motivată de mai mulți factori: prezența stabilă a companiei Grampet în Ungaria, costurile operaționale moderate, avantajele logistice ale țării și cadrul de reglementare deschis au contribuit la decizia de a investi în Ungaria.

CRRC Shandong face parte din unul dintre cele mai mari grupuri de producție de vehicule feroviare din lume, în timp ce grupul Grampet este cel mai mare operator privat de transport marfă din Europa Centrală și de Sud-Est, cu un volum anual de marfă ce depășește 15 milioane de tone.

Compania emblematică a grupului, Grup Feroviar Român, are peste 2.600 de angajați și a raportat în 2023 venituri de 1,027 miliarde lei.

Citește și: Dezvoltatorul danez de proiecte eoliene şi solare Eurowind Energy, investiţie de aproximativ 1 miliard de euro în România: „Planul este să ajungem la 1 GW în câţiva ani”

Investițiile feroviare din 2024 au pregătit terenul pentru proiectul prezent

Este important de subliniat că proiectul curent nu este o premieră: în 2024 a fost semnat un acord similar de importanță majoră, care a pregătit terenul pentru investiția din Debrețin.

Atunci, Acemil Zrt. și CRRC Zhuzhou Locomotive au colaborat pentru relansarea producției de locomotive în Ungaria și pentru construirea unei linii comune de asamblare a vagoanelor de marfă – chiar cu actualul partener, CRRC Shandong.

Ca parte a colaborării din 2024, au fost anunțate și patru centre specializate în întreținerea feroviară, educație și cercetare-dezvoltare. Proiectele au implicat și TS-MÁV Gépészet, deținută de MÁV-ÖBB, iar potențiali clienți includ RCH, MÁV-Start și MÁV-Rail Tours. Noua fabrică de vagoane se integrează astfel într-o rețea industrială feroviară începută deja anul trecut.

Dezvoltările feroviare și energetice au un punct comun: infrastructura IT

În 2024 a început o altă investiție semnificativă româno-chineză: Acemil Zrt. a încheiat un acord cu State Grid și subsidiarele China Energy pentru construirea celei mai mari centrale fotovoltaice din Ungaria, la Balotaszállás, cu o capacitate de 293 MW – cea mai mare investiție solară din istoria țării, echivalentă ca mărime cu mai mult de jumătate din capacitatea unui reactor de la Paks, deși cu un factor de disponibilitate mai scăzut.

Optimizarea logisticii feroviare, monitorizarea funcționării stocării energiei sau integrarea centralelor regenerabile sunt domenii în care inteligența artificială și controlul inteligent joacă un rol-cheie.

În proiecte este așteptată și implicarea companiei maghiare ISRV Zrt., care dezvoltă sisteme informatice pentru energie și industrie, având potențial de implicare în implementarea stocării energiei verzi.

Noua fabrică Grampet–CRRC întărește rolul orașului Debrețin pe harta industrială a Ungariei

Orașul Debrețin poate deveni astfel un centru regional al producției feroviare, alături de industriile auto, de baterii și aerospațială, iar investiția marchează un pas suplimentar într-un proces prin care Ungaria atrage simultan capital în producția de vehicule feroviare, dezvoltări logistice și inovații energetice.

Așadar, o nouă investiție majoră începe în Ungaria, care ar putea transforma semnificativ industria națională de vehicule feroviare. În spatele proiectului se află jucători serioși, iar parteneriatul actual poate deschide noi perspective pentru capacitățile de producție din țară.

Odată cu anunțul proiectului, a devenit oficial că noua fabrică de trenuri va începe să producă în Debrețin, orașul de provincie unde deja funcționează un ecosistem industrial solid.

Decizia actuală a Grampet–CRRC se aliniază valului de investiții început în 2024, care poate repozitiona producția de vehicule feroviare, dezvoltările energetice și digitalizarea industrială din Ungaria.

Citește mai mult: Fabrică de vagoane construită de afaceristul Gruia Stoica în Ungaria, în asociere cu o mare companie chineză

 

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului James Cameron are o distribuție stelară
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului ...
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși vor plăti amenzi de până la 30.000 de lei!
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși ...
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt consecințele
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt ...
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim cele mai bune oferte
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim ...
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și mâncare în 2025
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și ...
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii regenerabili vor fi acceptați
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii ...
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat